HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Aussie Amp låter dom bra?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/01/29 :  20:56:48  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
Är det någon som byggt någon av dessa? hur låter dom?
om man har 2x300VA och 8st bultelektrolyter 37 600uF till en 200W.
Är det för klent?

killen värkar vet vad han gör iaf! vad säger ni?

edit: glömde länk...

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813

Edited by - Smallsuper_man on 2004/01/29 21:02:57

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/01/30 :  10:53:12  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Varning dock för hans support som har varit lite si och så med. Han har varit utbränd säger han (fast jag tycker att man på hemsidan kan meddela att affären är stängd.)

Som svar på frågan, jag tror de är helt OK, inget nyskapande utan klassiskt rakt igenom. Inga konstigheter alltså. Lite för enkelt för min smak men det är inget att bry sig om.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

radelius
Member

163 Posts

Posted - 2004/01/30 :  18:44:07  Show Profile Send radelius a Private Message
Hej!
Jag har två stycken N-channel amps som har fungerat bra. De låter OK men de fakto så låter en vanlig Gainclone (lm3875 icke inverterande) bättre.
Jag upplever dem som lite för snälla och de saknar detaljer. När jag bytte till Gainclone och spelade en platta med storband så fanns alla musiker på plats, såväl i djupled och höjdled samt förståss på bredden. Kan därför inte rekomendera den förstärkaren.
H/S

Staffan Rådelius
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/01/30 :  19:33:56  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Min personliga åsikt är nog att enkelheten är det framträdande draget och detaljkonstruktionen har fått stå tillbaka. Jag tänker då på styva strömgeneratorer, bra drivsteg, bra VAS steg (andra förstärkarsteget). Det är inget high-end men jag gissar att den är lätt att bygga. I LM38xx finns goda möjligheter att göra avancerade detaljlösningar.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2004/01/30 :  19:49:56  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Tjenare killen!
PelleW här på forumet har byggt N-steget och Symetriska förstärkaren, han är nöjd med båda men tyckte att Symmetriska var bättre.
Jag ska bygga den symmetriska förstärkaren och tror att den kan vara riktigt bra, less is more
Angående hur det är med detaljer så tror jag att bara en sån enkel men ändå komplex sak som nätdel med RC länk mm innan
stegen gör att en förstärkare kan gå från hyffsad till BRA.

Data säger ju inte allt men stämmer de data som han har på sin site så är det ju jäkligt trevliga saker för pengarna och det inte allt för stora jobbet.

Sen så ska ju faktiskt Sympampen klara upp emot 1400W i 1,5ohm utan att den brinner upp med 10 sluttrissor och nerlastad till 65V matning, det e ju inte helt fel :)))
Go to Top of Page

peranders
Member

2456 Posts

Posted - 2004/01/30 :  21:51:40  Show Profile  Visit peranders's Homepage
Här ni kollat in detta steg?
http://www.audio-circuit.dk/LYNX_main.html

Bra snickeri, kretskort finns att köpa.

/Per-Anders eller P-A
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000