Varning dock för hans support som har varit lite si och så med. Han har varit utbränd säger han (fast jag tycker att man på hemsidan kan meddela att affären är stängd.)
Som svar på frågan, jag tror de är helt OK, inget nyskapande utan klassiskt rakt igenom. Inga konstigheter alltså. Lite för enkelt för min smak men det är inget att bry sig om.
Hej! Jag har två stycken N-channel amps som har fungerat bra. De låter OK men de fakto så låter en vanlig Gainclone (lm3875 icke inverterande) bättre. Jag upplever dem som lite för snälla och de saknar detaljer. När jag bytte till Gainclone och spelade en platta med storband så fanns alla musiker på plats, såväl i djupled och höjdled samt förståss på bredden. Kan därför inte rekomendera den förstärkaren. H/S
Min personliga åsikt är nog att enkelheten är det framträdande draget och detaljkonstruktionen har fått stå tillbaka. Jag tänker då på styva strömgeneratorer, bra drivsteg, bra VAS steg (andra förstärkarsteget). Det är inget high-end men jag gissar att den är lätt att bygga. I LM38xx finns goda möjligheter att göra avancerade detaljlösningar.
Tjenare killen! PelleW här på forumet har byggt N-steget och Symetriska förstärkaren, han är nöjd med båda men tyckte att Symmetriska var bättre. Jag ska bygga den symmetriska förstärkaren och tror att den kan vara riktigt bra, less is more Angående hur det är med detaljer så tror jag att bara en sån enkel men ändå komplex sak som nätdel med RC länk mm innan stegen gör att en förstärkare kan gå från hyffsad till BRA.
Data säger ju inte allt men stämmer de data som han har på sin site så är det ju jäkligt trevliga saker för pengarna och det inte allt för stora jobbet.
Sen så ska ju faktiskt Sympampen klara upp emot 1400W i 1,5ohm utan att den brinner upp med 10 sluttrissor och nerlastad till 65V matning, det e ju inte helt fel :)))