HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Gruppbeställning rör
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2004/03/16 :  18:45:22  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
quote:
I ( Martin ) will add add 10 FREE sockets B9a Gold 97GC to yr parcel , as goodwill gesture.


Hur många är vi som beställt och vilka rör passar till dessa hållare? Är vi 10st som beställt kan ju alla få varsin!

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/03/16 :  19:26:13  Show Profile Send Oblivion a Private Message
B9A är den sockeln som ecc83 mm använder

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/16 :  20:01:29  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Vi är 21 personer om ordern. Syftet var att informera. Hur man delar upp socklarna har jag ingen aning om. Vissa har beställt rör för 3500-4000 kronor, men jag vet inte om de är ens intresserade av socklarna även om de skulle ha flera om man delade rättvist...

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/03/16 :  22:52:10  Show Profile Send mace a Private Message
Kan inte Bernt få behålla socklarna som ett LIIITET tack för allt jobb med beställningen!?!

Alla Vi andra tjänar ju ändå på att beställa genom Bernt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/16 :  23:22:32  Show Profile Send cittroman a Private Message
Självklart skall Bernt ha socklarna, ngn tröst måste han ha tänk på att han bor i Götet.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/03/17 :  00:54:30  Show Profile Send mace a Private Message
Nu var Du elak

Ahhh! Göteborg i min ungdom, Sjukvårdskolan på KA4

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/03/17 :  08:59:02  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Jo bernt kan få behålla socklarna.
Det är ju inte så roligt att bara ha en sockel av en sort ändå

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

Mcz
Member

849 Posts

Posted - 2004/03/17 :  11:18:33  Show Profile  Visit Mcz's Homepage Send Mcz a Private Message
Anledningen till att jag frågar är att jag behöver just en sockel för ECC83 till min halvnostalgiskaköksradio. Men jag tycker att Bernt förtjänar socklarna för jobbet han lagt ned på att samordna beställningen! Kanske kan du sälja mig en av socklarna istället Bernt?

MVH Martin

Var och en kan arbeta hur mycket som helst, förutsatt att det inte är med det man borde göra för tillfället.Robert Benchley
Ingenting är omöjligt, så länge man har obegränsat med tid.Personlig hypotes
Min anläggning:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=25462
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/17 :  16:53:40  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Mace:
quote:
Sjukvårdskolan på KA4

Hade dom trevliga sköterskor där eller?
Mcz: Självklart ordnar vi det, du får med en sockel i paketet. Rörradio i köket är definitivt lovvärt.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/18 :  18:30:19  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Senaste nytt:
"Hi Bernt

Goods left here Tuesday lunchtime Mar 16.

sorry my staff not here after 4pm , perhaps they can tell me the tracking number tomorrow.

I feel optimistic that goods shd arrive with you on Monday 22

Best regards

Martin"

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/03/18 :  21:34:09  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Vad händer om det fasnar i tullen?

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/03/18 :  21:44:05  Show Profile Send f95toli a Private Message
Beställngen skickas väl från UK? Så varför skulle tullen bry sig?
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/03/18 :  21:58:12  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Man vet aldrig...

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/18 :  23:38:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det har aldrig hänt tidigare.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/03/19 :  09:05:33  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Ok då är det nog ingen fara då :)

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/19 :  12:53:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message

Senaste nytt:


MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

CH
Member

1474 Posts

Posted - 2004/03/19 :  13:07:51  Show Profile  Visit CH's Homepage Send CH a Private Message
Sicken häärlig bild..jag tror jag ser mina rör där i högen..
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/03/19 :  13:21:31  Show Profile Send Oblivion a Private Message
hmmm vill ha...

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2004/03/20 :  02:28:00  Show Profile Send Uniper a Private Message
Mycket trevligt!
Vi kan ha tävling.. räkna rörkartongerna
Första pris är ära och berömmelse.
Mitt bud: 185 lådor.
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/03/20 :  12:49:08  Show Profile Send cittroman a Private Message
Härligt!

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

mr. Triatic
Member

1476 Posts

Posted - 2004/03/20 :  21:46:17  Show Profile Send mr. Triatic a Private Message
underbart att snart få lite ny värme i stugan!
skall bli jättespännande att höra hur dom låter 8-)

Livet är för kort för mono
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/20 :  21:59:51  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Japp, jag har sorterat upp små högar idag till de olika beställarna. Tyvärr jobbar jag mycket i helgen
så jag har inte hunnit packa nåt. Men jag ska försöka hinna få iväg allt på måndag-tisdag.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/03/25 :  15:53:27  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Hur går det med dom små paketen?
Jag väntar...

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/03/25 :  17:29:56  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Sten, det står fyra paket färdigpackade som jag inte hunnit till posten med, däribland ditt. Skickar i morgon!
Paketen till Robban, Gammelnalle och Mr Triatic är de tre andra som skickas i morgon.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8477 Posts

Posted - 2004/03/27 :  02:14:10  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message

Fick mina 6SU7GTY idag,tack Bernt,tyvärr bara 3 av 4 eftersom dom var slut.Provade 2st i min Brute Force hörlurs förstärkare och blev positivt överaskad,bättre detaljer,separation mm,än 6SL7,lite hårda dock blir nog bättre med lite inkörning.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.73 sekunder. Snitz Forums 2000