HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Audiovector M1 Super
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fuzzy
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/01/28 :  15:44:28  Show Profile Send Fuzzy a Private Message
Hej,

Jag undrar om någon/några kan ge mig tips på en förstärkare som matchar ett par Audiovector M1 super.

Musiken som jag lyssnar på blandad, men inte metal. (Senaste skivinköpen är Madonnas "American Life" och Johnny Cash "American III/Solitary man 2000")

Just nu har jag inga speciella kablar eller CD men jag har planer på att införskaffa det när ekonomin tillåter.

Som den vane läsaren förstår så är jag ny i HiFi-värdens mellanklass - körde förr ett disko, Dali 909 med en Denon PMA1560 och Denon CDC1015, men med stigande ålder och känsligare öron har jag valt att välja kvalitet istället för kvantitet om jag får uttrycka mig så...



Ok, nu vet ni lite mer om bakgrunden till varför jag vill ha tips på en förstäkare till mina M1:or. Tack på förhand!

Edited by - Fuzzy on 2004/01/29 14:33:00

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/01/29 :  00:09:47  Show Profile Send ReKo a Private Message
Du skriver inget om musiksmak.. ljudideal eller liknande.. men en primare I20 kanske?!
skriv en mer utförlig fråga för ett mer utförligt svar.

MVH

/ Ante
Go to Top of Page

Fuzzy
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/01/29 :  11:59:55  Show Profile Send Fuzzy a Private Message
Tack Ante för tipset, jag skrev dessutom lite som kanske kan vara till hjälp för den som vill hjälpa mig.
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2004/01/29 :  12:47:44  Show Profile Send Tomas a Private Message
Pathos logos!!! Ett par rör i signalvägen ger Audiovector ett liv som är bland det skönaste jag hört.


MVH

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/01/29 :  13:53:39  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Alldeles riktigt, rör och Audiovector är en mycket trevlig kombination
Go to Top of Page

Fuzzy
Starting Member

8 Posts

Posted - 2004/01/29 :  16:35:32  Show Profile Send Fuzzy a Private Message
Det låter ju intressant... Är det någon som hört högtalarna med Vincent SV-236?? Hybrider kanske inte är så bra? Det kanske är bättre med rör hela vägen??
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2004/01/29 :  17:48:09  Show Profile Send Tomas a Private Message
quote:
Det kanske är bättre med rör hela vägen


Brukar sällan skada

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2004/01/29 :  17:54:43  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Om M1 super låter liknande M3 super så bör man köpa en förstärkare som inte låter kallt. Något lite värme skadar inte.
Primare I20 brukar många tycka om med dessa högtalare, men min favorit är Vincent SV-233. Hybriden SV-236 har jag inte hört.
Go to Top of Page

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/01/29 :  20:16:02  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Om budgeten tillåter så är nog Copland högintressant.
Go to Top of Page

tompa
Member

328 Posts

Posted - 2004/01/29 :  21:50:39  Show Profile Send tompa a Private Message
Primare och Audiovector är en bra kombination, tycker jag. Jag kör visserligen bara M1 Sign tills med Primare A30.1 och CD-spelaren D30.2 och är mycket nöjd. Rörförstärkare är sannolikt också värt att testa. Copland trodde jag skulle vara perfekt, men vissa modeller jag testat har inte varit särskilt lyckade tillsammans med Audiovector. Så det blev alltså Primare i st, då jag inte orkade leta hur länge som helst.

tompa
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2004/01/29 :  22:15:58  Show Profile Send peder47 a Private Message
Hej

Precis,rörsteg skulle sitta rätt bra till dessa högtalare.Ett par Audion Sterling KT88 monoblock Hardwireuppbyggda 2x30watt (den nya serien) skulle sitta som hand i hanske.

Kolla med UnholyRishna här på forumet vad han tycker.

Peder

Våga vara *openminded*
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000