HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD T512-->NAD C521BEE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cusack
Starting Member

2 Posts

Posted - 2004/01/28 :  00:54:12  Show Profile Send cusack a Private Message
Tja

Har följande system för musiklyssning just nu:

NAD C300
Nad T512
B&W DM 601s3

Är lite less på att använda DVDn som CD-spelare och tänkte mig skaffa en
NAD 521BEE för CD-lir. Frågan är då: blir det någon väsentlig skillnad i ljudkvalitet?

Åsikter tack :)

Jonas Nilsson
Semester på egen begäran

1032 Posts

Posted - 2004/01/28 :  06:38:45  Show Profile Send Jonas Nilsson a Private Message
Nja, någon väsentlig skillnad lär du inte höra.
Det är skillnad på detaljer, lite fastare bas, luftigare diskant osv, men väldigt små. Hur man uppfattar dom är väldigt personligt.
Som vanligt, låna hem och prova.
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2004/01/28 :  08:17:35  Show Profile Send jonta a Private Message
Ersatte min 3-åriga phillipsdvd med 521BEE (med nad 320BEE+ JPW 203), och var rätt besviken (inte som när jag ersatte min technicsskivspelare med en rega på 90talet ).Det blev fastare bas lite luftigare osv. Hursonhelst, efter tag prövade jag att jämföra med samma skiva (alltså 2 ex) och satt o bytte mellan cd o dvd, och beviskelsen var forf rätt stor. Dock efter en längre tids inlyssning inser jag att skillnaderna är ändå rätt stora.(detaljer, luftighet, bas). Slutklämmen är: köp 521BEE, det är värt pengarna.

Dreams never end!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000