HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bäckström rörmonosteg? Flint?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2004/01/26 :  19:13:19  Show Profile Send Fred a Private Message
Har fått tag i ett trevligt rörsteg av Bäckströms konstruktion. Ingående rör är 1st EF806S, 2st EF80, 2 st KT66. Nättrafo, utgångstrafo och drossel är märkta JS Denmark, kan kanske vara Jörgen Schou-trafos? Är det någon som vet något om detta steg: ljudkvalitet, konstruktion mm? In- och utgångskontakter är i utdaterad 50-talsstandard, så jag har inte kunnat koppla in det ännu.
Flint, du borde väl veta något om detta.
F.

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/26 :  19:27:22  Show Profile Send Flint a Private Message
Fred
Jo jag känner delvis till konceptet men tyvärr inte exakt modellen. Bäckström var en värsting på sin tid. Trafona är kalas. Mkt. hög kvalitet. Ett suveränt utgångsläge. Konstruktionen kan jag som sagt inte men här finns förutsättningar. Rörkombinationen är också kalas.

Edited by - Flint on 2004/01/26 19:32:10
Go to Top of Page

Fred
Member

355 Posts

Posted - 2004/01/26 :  19:38:56  Show Profile Send Fred a Private Message
Flint, det låter ju riktigt trevligt. Glömde säga att det ingår ett ECC802S också...
F.
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/26 :  19:53:16  Show Profile Send Flint a Private Message
Det föklarar saken. Jag undrade vad dom körde som drivsteg.
Go to Top of Page

hali
Member

374 Posts

Posted - 2004/01/26 :  19:53:43  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
Talar vi Bäckström a'la Sinus eller ar det nagon annan Bäckström som figurerat i hifi-branschen?

Say's who!?
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2004/01/26 :  20:28:29  Show Profile Send Flint a Private Message
hali
Jag vet inte om någon annan Bäckström än rörkonstruktören Bäckström. Hade ingen aning om att han var knuten till Sinus. Berätta om honom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000