HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 White Stripes...gillar vad jag hör!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/01/25 :  12:33:40  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Har nyligen laddat ner lite White Stripes låtar från deras senaste platta "Elephant". Och jag gillar vad jag hör! Lite trist att sitta och lyssna med hörlurar kopplade till datorn bara...men på cd så!

Lite otight trumspel ibland men vilken grym känsla i musiken!
Gitarriffen spöar skiten ur mycket annat!
Det blir till att köpa så fort som möjligt!

Ni som gillar White Stripes, hur är deras förra skiva? Var inte den ännu mer kritikerrosad också om jag inte minns fel? Hur är den jämfört med den nya? Vilken av dessa gillar ni bäst?

Deras inspelningar verkar vara av god kvalitet också, med bibehållen dynamik och tryck! Inte överkomprimerat mer andra ord, skönt!

Mvh,

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/01/25 :  13:48:10  Show Profile Send nin a Private Message
Ja köpt dom tidigare skivorna också.

Senaste skivan spelades in helt analogt utan några saker nyare än 1963 i signalvägen!
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/01/25 :  17:45:18  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
quote:
Ja köpt dom tidigare skivorna också.



OK...

Nu är det så att budgeten är ansträngd så jag måste prioritera lite, i vilken ordning ska jag börja? Är förra skivan bättre eller sämre än deras tidigare material? Vilken/vilka skiva/or är bäst enligt er?

Mvh,
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2004/01/25 :  18:55:08  Show Profile Send nin a Private Message
Bröja med den senaste och testa sen Blood cell
Go to Top of Page

Hotspur
fd. Fridefors

23 Posts

Posted - 2004/01/25 :  20:06:53  Show Profile Send Hotspur a Private Message
Nej, börja med White Blood Cells, den håller en klart
högre lägstanivå än något annat av deras album.
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/01/26 :  00:18:50  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Håller med, "White blood cells" is the way to go! Och köp det hela på vinyl för ännu bättre känsla!

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000