HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Suzanne Vega
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2004/01/22 :  22:08:37  Show Profile Send Calle G a Private Message
Vet inte om det var här jag fick tipset men Suzanne Vega är verkligen riktigt bra. Jag hade mest hört den uttjatade "My name is Luka" men hon har ju en hel del annat på repertoaren.. skivan Nine Objects of Desire tex är mumma.
Kul att upptäcka ny musik ju! Lär bli fler skivor med henne inom kort...

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2004/01/23 :  02:47:33  Show Profile Send redestad a Private Message
Japp, och den senaste, "Songs in red and gray" är i mitt tycke ännu bättre. Definitivt en underskattad (klyscha :-) artist med mycket bra i portföljen.
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2004/01/23 :  10:00:56  Show Profile Send Calle G a Private Message
Hmm vad betyder "Dsv"? Vegas skivsamling på Cdon innehåller samlingsalbumet "Retrospective" och "Retrospective / Dsv", där den sistnämnda innehåller en väldig massa låtar. Dyr är den också.. nån som vet?

Cdon är bra men jag saknar ofta lite fylligare information om albumet, och förståss möjlighet att lyssna på några spår som amazon har på nästan allt.
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/01/23 :  20:55:33  Show Profile Send Micke Y a Private Message
9 objects är mycket, mycket bra att testa bas med. Djup, snabb, olik spår till spår.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/01/26 :  09:39:32  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
"Nine objects of Desire" och "Solitude Standing" (Luka, Tom's diner, Gypsy mfl) är nog mina favoriter. Hon har ofta underfundiga och lite djupa texter, låtarna har en skön blandning i instrumentering och tempo.

Skivorna har i mitt tycke en mycket bra kvalitét på produktion och inspelning.

Jag vill utfärda en liten varning för samlingsalbumet "Tried and True" som inte har lika bra ljud som orginalskivorna vilket är synd.

Jag får ta och hålla utkik efter "Songs in red and gray", om den är bättre än "Nine objects..." så är det köpvarning direkt!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000