HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Primare DVD 30 lyssningsintryck?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hajfi
Member

531 Posts

Posted - 2004/01/23 :  12:36:24  Show Profile Send Hajfi a Private Message
Jag är lite intresserad av Primares nya multispelare DVD 30 och undrar om det är någon som har några erfarenheter av denna spelare. Är mest intresserad av hur den låter.
Tacksam för om någon vill dela med sig av sina intryck.

Stereotypen

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/01/23 :  15:03:29  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Håller på med en utförligt recension av spelare men väntar dock på lite svar om den spelare som användes vid testen och detta har dragit ut väldigt på tiden.

Finns det annars nån som äger en i Stockholm och skulle kunna avvara den en helg från sitt hem så får ni gärna kontakta mig.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

paddan
Member

78 Posts

Posted - 2004/01/23 :  15:11:49  Show Profile Send paddan a Private Message
Sin DVD30 vaktar man med sitt liv
Är ni inte klara med testen än?
Go to Top of Page

paddan
Member

78 Posts

Posted - 2004/01/23 :  15:34:18  Show Profile Send paddan a Private Message
För att beskriva spelaren kort:
Den spelar väldigt dynamiskt utan ett uns av ansträngning. Väldig inlevelse och en varm klang. Nu har jag bara Primare komponenter i mitt system så det är möjligt att Processor och slutsteg spelar in.
Den är bra på allt och klarar alla format bra. Min nya Oldfield DVDAudio går just nu varm. Kopplar man den balanserat, så blir den så tacksam. Stor skillnad mot analogt, både digitalt och analogt.
Den har varit lite kinkig ett par gånger och det har berott på nätspikar. Efter nätfilter installation så har jag inga problem.
Som jämförelse kan jag ange min "gamla" Pioneer 939, som klarade cdskivor med stor bravur.
Primare bankar 939:an hårt på fingrarna. Större inlevelse, mer dynamik. Tex. Norah Jones och Sophie Zelmani låter helt plötsligt mer natuliga.
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/01/23 :  16:11:02  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Vi är klara till stpr del men eftersom spelare vi fick låna inte verkar helt frisk på en del så gör vi gärna om allt igen för att vara helt säkra på att den får korrekta förutsättningar.

Då får det heller blir en senare release än bara skriva nåt för att få ut recensionen.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000