HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Erfarenheter utav Dynamic Precision DP 6.4?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/01/23 :  09:42:32  Show Profile Send joakim99 a Private Message
Jag är i färd med att byta ut mitt slutsteg mot ett nytt och har spanat lite på begagnade Dynamic Precision DP 6.4. Vad har ni för åsikter/erfarenheter av det slutsteget?

Jag har i dagsläget ett par B&W N805 och ett försteg från Classé (CP-47.5). Några andra slutsteg som rekomenderas och som jag bör lyssna på?

Mitt tänkta pristak är 25 tusen.

SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/01/23 :  11:14:54  Show Profile Send CC a Private Message
Hej joakim99!
Jag sitter själv med en Dp6.4 och är fånigt nöjd med det steget. Det enda som jag har hört som jag tycker är märkbart bättre är Dp5.5hp och A1:an naturligtvis
Det som är viktigt att tänka på med steg från Dp är att de talar om hur ditt system mår Har du obalans någonstans så kommer inte 6.4:an dölja det!
Däremot fungerar de mesta i elektronikväg kopplat till den. Har testat med diverse olka signalkällor o försteg utan problem. Det hörs bara väldigt tydligt hur lägret ligger...
Skärmat signalkablage rekomenderas! Jordat är nästan en förutsättning och seriöst nätkablage märks tydligt! Behöver jag nämna vikten utav att kolla rätt fas? Och uppvärmning ett par timmar minst
Högtalare hålls i järngrepp Måste höras för att förstå!
Stabilitet o funktion är i toppklass. "Rock solid"
Kan bara säga att om gillar musik så kan jag inte rekomendera något annat för de pengarna!

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/01/23 :  11:36:13  Show Profile Send bambadoo a Private Message
Sjekk www.hifisentralen.com
Der er det mange som kjenner DP sine produkter meget godt.
Har en følelse av at DP 6.4 vil passe N805 meget godt.
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/01/23 :  12:59:00  Show Profile Send CC a Private Message
Får tillägga att en kompis till mig sitter med DP 5.5hp & B&W N802! Det låter inte fel i mina öron, dräggel

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

joakim99
Member

468 Posts

Posted - 2004/01/23 :  18:21:36  Show Profile Send joakim99 a Private Message
CC: Vad kör du med för någon utrustning för övrigt?

bambadoo: Jag skall kolla upp den sidan. Tackar för tipset!


SB3 -> Benchmark DAC-1 -> Harmony Design Pre906 -> Bryston 4B SST -> B&W N802
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/01/23 :  19:17:58  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Joakim99 kan bara gratta dig till ditt beslut. Och som CC nämnde srömmen är viktig som f...n.
Du kommer att märka varje ingrepp ( som inte stärkaren är med på ) ett kap ! Som CC sa bara A1:an är bättre.

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/01/23 :  20:45:04  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Jag hade ett hemma och hittade nästan inte något fel alls med ljudet, tvärt om så är dett ett steg med kraft och så stor renhet att det nästan inte hörs alls. Högtalarterminalerna är kass men det får man leva med när allt annat är så bra. Jag vet inget annat i samma prisklass som är bättre i något avseende, men som sagt -du kommer få reda på om något annat är fel.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:08:51  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag sitter mycket nöjd med A1:n, sedan hösten -03, det mest "prisvärda" slutsteget i prisklassen tycker jag.
Håller med "MICKE Y" om att det har en renhet som "inte" hörs, dock får jag nog säga att det är på gränsen för "svagt" i sin effekt, jag menar att 2*250w kan vara lite "svagt" i vissa lägen.

Jag har lite bilder på steget lite "avklädd" om någon vill se, tyvärr så vet jag inte hur man lägger upp dem, men jag kan maila till er om ni vill se.

Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/01/23 :  21:40:16  Show Profile Send Amund a Private Message
snare2:
Läs denna tråd:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14296 om hur du lägger upp bilder så kan du väl posta dom under "bildrepotage" sen. Alltid kul å se!


/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/01/23 :  22:30:12  Show Profile Send snare2 a Private Message
Hmm... jag & dessa jä.... datorer, jag försökte, men utan lycka..
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2004/01/23 :  23:27:47  Show Profile Send CC a Private Message
joakim99: Jag sitter just nu med Teac VRDS7 som drivverk, Dac från Elektrokompaniet, försteg från NLE samt kablage från Silk Silspeak samt digitalkablar o nätkablar från Creative-Audio. Slutsteget driver ett par Avance Signatur 8:or, sedan tillkommer lite annat som diverse nätfilter o BDR-koner osv...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/01/24 :  19:34:11  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Det enda som är bättre en en DP A1 = skaffa två då får man kraft så det räcker. Man blir helt "betagen" av den mäktiga tystnad man får med dessa steg.

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/01/24 :  19:49:41  Show Profile Send snare2 a Private Message
Jag har provat att köra ett DP1000 till basen & låta A1:an ta hand om toppen, det var en upplevelse i maximal kontroll i botten (2*1000w), trots att DP1000 är först & främst till för PA-bruk så låter dessa steg mycket nära "hifi".
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/24 :  21:31:40  Show Profile Send pak a Private Message
kan tänka mig att det blir kontroll med dp1000.
jag tycker att mitt 6.3 håller ett otroligt järngrepp i mina basar,kan inte tänka mig att det nånsin tappar kontrollen,i så fall så sitter mellanregistret och diskanten som uppbrända kolbitar i väggen bakom mig.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/01/25 :  21:28:48  Show Profile Send snare2 a Private Message
"kan inte tänka mig att det nånsin tappar kontrollen,i så fall så sitter mellanregistret och diskanten som uppbrända kolbitar i väggen bakom mig."

Den var bra den Pak..& förmodligen sant också
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000