HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 inköpt nya sur
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tompa39
Member

66 Posts

Posted - 2004/01/22 :  14:13:10  Show Profile Send tompa39 a Private Message
Har ersatt mina jamo 4e surrar:

http://www.jamospeakers.com/consumer/products/products_add.php3?id=E%204ADD.1&tab=1

till jamo e8 sur.2 istället:

http://www.jamospeakers.com/consumer/products/products_add.php3?id=E+8ADD&sid=&tab=1&subtab=0

Tror ni jag behöver ändra storleksgraden på sur högtalaren i stärkaren till LRG istället? Det är en ganska väsentlig uppgradering ändå..

En sak till; körde med supra classic 2.5 kabel till mina e4:or, ska jag behöva byta dom, eller det kommer det inte bli ngn märkbar skillnad? Ingångarna på min stärkare (center och surround) är ändå så små att knappt supra ply 3.4 kan pregas in nämligen

tompa

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/22 :  15:56:45  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Eftersom dom bara är specade ner till 80hz så skall du köra dom som "small".

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

tompa39
Member

66 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:05:08  Show Profile Send tompa39 a Private Message
Var ligger gränsen mellan SML-LRG om man får fråga?

tompa
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:23:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Det finns ingen direkt gräns, men om du ställer högtalare som large får de ta hand om ett större frekvensområde. Vilket gör att det inte är lämpligt att ställa små högtalare som large eftersom de ger mer distorsion när de skall försöka återge de lägre frekvenserna.

Men när man ställer högtalare som large får de som sagt ta hand om större frekvensområde eftersom de väntas klara det. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

tompa39
Member

66 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:26:27  Show Profile Send tompa39 a Private Message
I regel borde väl LRG gälla på frontarna isf

tompa
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/22 :  16:56:34  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Har man en bra sub och/eller en klen förstärkare kan man vinna på att ha även frontarna som "small".

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

tompa39
Member

66 Posts

Posted - 2004/01/22 :  17:21:05  Show Profile Send tompa39 a Private Message
Jag antar att mina stärkare passar i det "klena" facket,
Yamaha rx-v420RDS .. För tillfället har jag ställt mina frontar jamo e470 på LRG, och BASSOUT på SWFR ..

tompa
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000