HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya Vincent SDV-3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/01/19 :  15:09:39  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Finns det någon här som har haft förmånen att provlyssna den nya DVD-spelaren från Vincent, SDV-1. Denna har bl.a. progressive scan, men det jag var nyfiken på är hur den står sig när det gäller musik och då kanske främst mot Vincent CD-S3. Den har HDCD avkodning samt balanserad in/utgång.

Jag visste inte att det ens var en sådan spelar på gång, så jag blev lagom snopen när jag såg den liggandes på disken nere i den lokala hifi-butiken. Dom hade just fått in den nu strax före lunch, och hade inte hunnit prova den.

Ska ta och traska ned på lunchen imorgon och se om de har hunnit pilla in den, och provlyssna i så fall. Fast då det är helt "främmande" elektronik är det ju omöjligt att få något grepp om hur det låter, förutsatt att det inte låter rent av illa då, men det lär det ju inte göra.

Edit: Listpriset på denna är för övrigt 11,000 riksdaler.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2004/01/19 15:15:15

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/01/23 :  10:34:34  Show Profile Send bjarne a Private Message
Har du lyssnat? Jag antar att du menar sdv-3 som du skriver i rubriken och inte sdv-1 som det står i löptexten.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/24 :  13:05:41  Show Profile Send Aton a Private Message
Väldigt vad långa lunchraster du har JonasP . Blir det nån åsikt eller behåller du omdömet för dig själv? Inte lätt att hitta någon som hört denna produkt om den anlänt till butik först i veckan. Ansvaret vilar tungt på dina axlar .
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000