HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Fjärr till tunern?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krippe
Member

292 Posts

Posted - 2004/01/18 :  18:15:12  Show Profile Send krippe a Private Message
Köpte nyligen en beg sony tuner utan fjärr. Tydligen är det vanligt att tuners säljs utan fjärr även när de säljs nya. Den modell jag har säljs inte med fjärr utan man får använda en systemfjärr. Jag tänkte inte så mycket på detta i början men nu känns det lika nödvändigt med fjärr till tunern som till tv:n ungefär, med tanke på hur mycket skval som spelas på radion. Möjligheten att kunna "zappa" radion är alltså ganska påträngande. Vad göra? Har kollat efter fjärrar på typ Clas Ohlson som sägs vara programmerbara, men fattar inte hur det ska gå till att programmerar kanalval till min tuner. Och en stor klumpig systemfjärr vill jag inte ha eftersom min övriga anläggning inte är sony utan har andra (inkompatibla?) fjärrar.

Varför skickar man inte med en fjärr till tunern??? Det kan inte vara många tior man sparar in på det. Och i detta fallet är det ändå en tuner i ES-serien, och fjärrar brukar väl följa med även de billigaste cd-spelarna nuförtiden? Helt otroligt idiotiskt tycker jag.

Någon som haft samma problem och som har något bra förslag?

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/01/19 :  10:31:02  Show Profile Send MartinH a Private Message
Hör av dig till Sony så kan du nog få en vettig lösning på problemet...
Go to Top of Page

krippe
Member

292 Posts

Posted - 2004/01/19 :  22:21:05  Show Profile Send krippe a Private Message
Tack Martin, ska höra med dem!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000