HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 LC-Audio mod. lågprisspelare, kan de va nåt??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/17 :  12:24:55  Show Profile Send marbrink a Private Message
Fick syn på en modifierad Pioneer DV565 för 4000 danska kr(5000 svenska kr) på www.lcaudio.dk
Spelaren kostar normalt 3000-4000 svenska kr.
Spelaren har i basutförande fått bra vitsord i hifi pressen och ansetts som mycket prisvärd av bl.a. hifi news och hifichoice.
LC-Audios spelare är uppgraderad med bättre analogdel, Black Gate kondensatorer och high grade op-amps.
Tror ni den har blivit mycket bättre av uppgraderingarna? jag tycker det här skulle kunna vara ett extremt prisvärt alternativ om modifieringarna har givit en stor förbättring!
Vad tror ni om det hela??

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2004/01/17 :  12:45:04  Show Profile Send desoto a Private Message
Jag har gjort liknande operationer på min Sony XB930 (LC x2-klocka, LC op-moduler, något modifierad nätdel) och tycker att skillnaden blev rätt så stor till det bättre.
Trots att jag lyssnat på flera spelare i 10-20'-klassen så står den ännu kvar hemma och spelar. Jag har inte tyckt att skillnaderna är tillräckligt stora i min anläggning för att motivera ett byte hittils.

Funderar du på att köpa en modiferad ny spelare så kanske harmony designs varianter kan vara ett alternativ också?


/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/17 :  18:13:15  Show Profile Send marbrink a Private Message
desoto: Modifierade du din spelare själv?
Jag vill ha en multispelare och tyvärr har inte HD det...
Go to Top of Page

desoto
Member

152 Posts

Posted - 2004/01/17 :  20:57:30  Show Profile Send desoto a Private Message
Japp, det gjorde jag. Inga konstigheter i min modell. Bara hålmonterade komponenter där, kanske mer ytmonterat i dagens spelare?
Min spelare var i alla fall inte något problem för en normalt händig person.

Harmony design kan säkert erbjuda modifiering av andra spelare än de som lagerförs. Ring och prata med Mattias så får du se(eller kanske rättare sagt höra). Trots att jag har LC-audios varianter, och inte har något att direkt invända mot så skulle jag nog idag går till HD, kanske mest för att stödja lokala företag. Jag tror att slutresultatet blir liknande och till ungefär samma kostnad.


/Daniel

'hellre än bra!'
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/17 :  22:50:06  Show Profile Send marbrink a Private Message
Jag tror inte jag själv skulle kunna klara av att modifiera i en spelare. Man vill ju inte riskera att förstöra något heller...

Man kanske borde höra av sig till HD..verkar inte finnas så många olika sorters modifieringar där. I alla fall inte om man kollar på deras hemsida.
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2004/01/18 :  01:42:32  Show Profile Send HanssoN a Private Message
mabrink, vad hände med din Philips då?
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/18 :  02:05:07  Show Profile Send marbrink a Private Message
Philipsen är kvar men ev. byte är på gång. Förmodligen blir det något bättre än denna LC-audio modifierade spelare. Intresserad av Philipsen?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000