HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Villken reciver i 5tusen kronors klassen?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Integrated
Starting Member

12 Posts

Posted - 2004/01/17 :  02:18:25  Show Profile Send Integrated a Private Message
Har svårt att välja den bästa reciver i denna prisklass :(!
Har läst om Marantz SR5300 (ca pris 4800:-) samt Onkyo yx-sr501E (ca pris 4300:-) samt Yamaha RX-V640 (ca pris 4400:-)
Så det ligger mellan dessa tre. Eller finns det någon som jag har utelämmnat i denna prisklass?
SÅ vad tycker ni, vilken ger mäst för pengarna både i stereo och hembio?

Tack
M

erik olsson
Starting Member

31 Posts

Posted - 2004/01/17 :  02:28:32  Show Profile Send erik olsson a Private Message
personligen så har jag en denon avr-1801 som jag är nöjd med. uppföljaren till den heter denon avr-1804 och kostar 5.498 kr. den kan vara värd att kolla upp

"jack just left town"
Go to Top of Page

Anters
Member

60 Posts

Posted - 2004/01/17 :  20:03:10  Show Profile Send Anters a Private Message
Har en Yamaha rx-v640......Tycker den funkar jäkligt bra för de pengar man spenderar !!! Helt ok 2-kanals ljud, slutstegsutgångar, lärbar fjärr m.m........

Lyssna på alla så du får en uppfattning om hur de låter och vilket ljud DU gillar bäst !!

MVH

/Anders.
Go to Top of Page

Integrated
Starting Member

12 Posts

Posted - 2004/01/17 :  22:28:00  Show Profile Send Integrated a Private Message
Svårta tt lyssna på alla med samma förutsättningar :/
Alla finn ej i samma hifibutik
Flera tips å förslag?
Go to Top of Page

Lelle
Member

324 Posts

Posted - 2004/01/18 :  15:05:23  Show Profile Send Lelle a Private Message
Kolla in Panasonic XA45 nånting heter den, finns ett "litet" test under hifi-avdelningen. Kostar 4500-5500kr beroende på var man köper den.

Å nä jag är inte någon "representant" för panasonic som det var nån som insinuerade i Panasoninc tråden under hifi-avd. Jag jobbar som bygg.ing.

Think different.

Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/01/18 :  15:24:37  Show Profile Send nurfen a Private Message
Marantz x300-serie håller på att ersättas så priserna har gått ner läskigt mycket. Slå till!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

goldfish
Member

214 Posts

Posted - 2004/01/19 :  10:55:24  Show Profile Send goldfish a Private Message
Yamaha regerar i de lägre prisklasserna.
De har många vunna tester bakom sig.

---------------------------
goldfish - ei saa peittää
---------------------------
Go to Top of Page

Fidelity
Member

134 Posts

Posted - 2004/01/19 :  23:54:32  Show Profile Send Fidelity a Private Message
Kan bara instämma med föregående talare, det känns som om Yamaha äger i budgetsegmentet.



Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2004/01/20 :  11:58:17  Show Profile Send ayayay a Private Message
Yamaha helt klart

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2004/01/21 :  09:40:23  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Instämmer med dom tre senaste. Yamaha helt klart i den prisklassen.
Yamaha's RX-V6XX serie har väl alltid vunnit alla tester dom varit med i. Sedan är dom ju numera rejält prissänkta.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

Richard Hughes
Member

97 Posts

Posted - 2004/01/22 :  18:55:42  Show Profile  Visit Richard Hughes's Homepage Send Richard Hughes a Private Message
Men när allt kommer till kritan så är det tyck och smak som avgör villken förstärkare som är bäst oavsett vad testerna säger !
själv har jag hafft 4 olika förstärkare hemma och provat innan jag bestämmde mig och jag hade ungefär samma budget jag provade en Sony och en Yamaha och en Pioneer och jag har alltid hafft yamaha förut och dom har varit kanon nu testade jag iof en 440 och kan inte säga att den var något i min smak ! tyckte att den blev grötig och kändes inte som den fördelade ljudet på rätt sätt och det var samma med Sonyn ! men prova och lyssna det bästa är om du kan få med dig förstärkaren hem och lyssna på den i lugn och ro !

MVH Richard Hughes

Edited by - Richard Hughes on 2004/01/22 19:01:30
Go to Top of Page

Integrated
Starting Member

12 Posts

Posted - 2004/01/24 :  04:20:18  Show Profile Send Integrated a Private Message
Jo å då måste jag ju köpa alla recivrar på olika ställen nästan :)
På ena stället har dom inte Onkyo på det andra har dom inte yamha, och marantzen värkar vara svårast. Fast enligt senaste nummret utam hemmabio så fick marantz 5400 bäst i test. 5stjärnor för hembioljudet + att marantzen har crs eller va det srs. Någor surround grejs som kan simulera surround ljud fårn en kanal :O !?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000