HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Problem med Sennheiser hd600.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vägra floyd
Starting Member

19 Posts

Posted - 2004/01/16 :  15:34:29  Show Profile Send vägra floyd a Private Message
Ljudnivån är något olika mellan höger och vänster, vad kan orsaka problemet?

Edited by - Zalve on 2004/11/26 23:30:43

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/01/16 :  15:59:11  Show Profile Send hal a Private Message
Testa först med ett par andra hörlurar, kvarstår problemet är det inte fel på hörlurarna, men det har du kanske redan gjort...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/16 :  16:05:37  Show Profile Send marbrink a Private Message
Det kan vara en glappkontakt i luren...kan också vara något fel på kabelns kontakter även om det inte är lika troligt...
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/01/16 :  16:10:58  Show Profile Send John a Private Message
Hade samma problem med mina hd-477 häromdagen och då hade jag inte tryckt in pluggen ordentligt . Men 600:orna kan vara lite lösa i lurändan på kabeln. Tryck utav den!
/en john som ryckt och tryckt

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/01/16 :  16:12:59  Show Profile Send marbrink a Private Message
John: Att rycka är inte så bra...det kan orsaka glappkontakt...
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/01/17 :  07:50:16  Show Profile Send John a Private Message
marbrink: nä, man ska vara försiktig och det brukar jag vara in absurdum ibland. 477:orna har dock suttit kvar på huvudet vid ett par tillfällen då jag varit på väg bort från burken... Har också läst att många har problem med kontakterna i lurändan på hd-600 och att man får ta i för att klämma dit dom.
/en john som gjort ett ryck

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

Zamn
Member

133 Posts

Posted - 2004/01/17 :  11:58:35  Show Profile Send Zamn a Private Message
Jag hade problem med mina också, helt pltösligt dog ena kanalen helt. Jag visste inte då att kablarna var utbytbara :D

När jag fick bort kabeln så visade det säg att den ena var helt av inuti. Var dock inte så dyrt att köpa ny orginal-kabel. Testa att byta röd och svart kabelände och se om problemet byter sida så att säga... så du vet om det är kabeln.

Det går att ta isär hela luren också utan större problem, något kan vara glappigt där också, men ta det lungt.

Yamaha AS700 / Technics SL-P777 / Yamaha T-85 / Sony PS-1350 / Audio Pro Black Diamond / Carlsson OA 52.3
Go to Top of Page

HanssoN
Member

226 Posts

Posted - 2004/02/14 :  18:32:51  Show Profile Send HanssoN a Private Message
På HD 600 tror jag inte att det går att byta kabelände, den svarta kabeländen passar bara till vänster och den röda passar bara till höger om jag har förstått det hela rätt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000