HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio 52
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hanmol
Member

56 Posts

Posted - 2004/01/15 :  12:24:17  Show Profile Send Hanmol a Private Message
Tjalle!

har letat på forumet efter inlägg som handlar om dynaudio 52. Jag är intresserad av att få förslag till lämpliga stärkare till denna. tavksam om ngn också har åsikter om AE evo 3.

Mvh Hans

Hanmol
Member

56 Posts

Posted - 2004/01/19 :  19:50:39  Show Profile Send Hanmol a Private Message
Ingen?
Go to Top of Page

Hanmol
Member

56 Posts

Posted - 2004/01/19 :  19:50:58  Show Profile Send Hanmol a Private Message
Ingen?
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/01/19 :  22:55:06  Show Profile Send gooze a Private Message
Tjena Hanmol! Har precis köpt mina 52:or och jag spelar med nad elektronik (c370). Jag tycker det låter ok, men jag vill gärna ha lite mer "värme" så jag funderar på en Vincent stärkare. Det beror lite på vilken musik man lyssnar på tycker jag.(Winnerbäck=grymm, Hårdrock=lite jobbigt).

/Roger.
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/01/20 :  08:54:38  Show Profile Send Poe a Private Message
Hej Hanmol,
Jag har lyssnat till båda högtalarna, Evo 3 upplevde jag som rappa och med bra bas (kopplad till en Primare I20 förstärkare) och det var fint stereoperspektiv. Många faller nog för denna högtalare pga detta, men kanske lite för strama och kalla för min smak. Jag saknade lite mer spelglädje. Dynaudio A 52 upplevde jag i stort som engagerande och neutrala, men kanske lite för påträngande diskant för min smak. (De kan dock ha varit så att de inte var 100% inspelade. (Med A 52 SE blev allt perfekt.) 52:orna kräver nog rätt bra förstärkeri. Ett budgetalternativ värt att prova kan nog vara Rotel RA-02 (eller 01). Lycka till.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

bruce
Member

395 Posts

Posted - 2004/01/20 :  19:01:00  Show Profile Send bruce a Private Message
Goozer jag har haft både Hk670 och Tag mclaren pa10 60p tillsamans med mina föredetta 52or, jag upplevde ljudet som lite ljus och tröttsamt ibland.
Jag byte då cd spelare Arcam 82T till Rega Jupiter och vilken skillnad! Ljudet blev helt annat, diskanten var mycket mjukare och hade inte längre tendens till lyssnings trötthet (Pantera och Tool phew vad bra de lätt).
Det endast problem jag har haft med 52orna var att de kunde låta lite mörk då och då.
Med bra inspelad hårdrock(tyvär finns inte så mycket)och andra musik tykte jag att 52orna var fantastiskt. Man kan bara höja volumen utan att de tappar kontrol!
Samma effekt med Rega planet som jag har testat. Jag trodde hela tiden att det var förstakaren, och jag blev bra överasskad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000