HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Beställning från Reichelt?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2004/01/15 :  01:56:56  Show Profile Send Uniper a Private Message
Jag och en kompis har beställt en rejäl hög med diverse grejor från Reichelt. Vi tänkte betala med kontokort men det lyckades vi inte med så vi klickade i postförskott istället, alltså cash on delivery. Men det gick inte så bra, vi fick ett mail idag om att Reichelt hade fått tillbaka paketet från svenska posten, och undrar vad dom ska göra med det nu.
Så jag undrar, har någon annan beställt grejor från Reichelt, och hur betalade ni?

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2004/01/15 :  02:42:14  Show Profile Send DHT a Private Message
Jag beställde för någon månad sen från Reichelt mot postförskott. Funkade bra, kom en avi i brevlådan som vanligt. Måste väl vara posten som klantat sig rejält här eller?
Go to Top of Page

CF
Member

63 Posts

Posted - 2004/01/15 :  10:39:15  Show Profile Send CF a Private Message

Jag och en kompis beställde i november från reichelt och först lyckades de skicka paketet till en felaktig adressat och vi fick vänta i 2 veckor på att paketet skulle skickas tillbaka till tyskland så att de kunde skicka det rätt.

Andra gången fungerade det bra. Synd bvara att det blev ganska höga avgifter för frakt och post förskott. Vanligtsvis brukar det vara billigare att få paket skickade från tyskland än innom sverige.

///CF
Go to Top of Page

csh
Starting Member

18 Posts

Posted - 2004/01/15 :  11:11:48  Show Profile Send csh a Private Message
Jag har också beställt från Reichelt. Varorna levererades mot postförskott och det fungerade problemfritt. Håller med CF att avgifterna för frakt och postförskott blev otrevligt höga och åt nästan upp skillnaden i pris på varorna jämfört med att handla dem i Sverige.
Go to Top of Page

rikkitikkitavi
Member

653 Posts

Posted - 2004/01/15 :  11:29:20  Show Profile Send rikkitikkitavi a Private Message
hur mycket kostade posförskott då och frakt?

/rickard

I m only in it for the DIY
Go to Top of Page

csh
Starting Member

18 Posts

Posted - 2004/01/15 :  13:15:43  Show Profile Send csh a Private Message
Frakt inom tyskland EUR 5,9 + försäkring EUR 0,74
Plus detta:
Shipment to Sweden:
per package: EUR 13,29
per kilogram: EUR 1,02
0,8% insurance
cash on delivery: EUR 3,58

Postförskottsavgift 150kr

Dessa siffror gällde iaf för mig när jag beställde 2003-10
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2004/01/15 :  15:06:53  Show Profile Send Uniper a Private Message
CF: Vi skickade ett mail tillbaka och frågade vilken adress dom skickat till, och det var inte riktigt rätt. Det var nästan rätt men dom hade lyckats byta lite bokstäver här och var. Vi ber dem att skicka det igen, men med helt rätt adress denna gången.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000