HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Högtalarkablar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hayabusa
Member

79 Posts

Posted - 2004/01/14 :  21:33:12  Show Profile Send hayabusa a Private Message
Lånade hem ett par Tara labs Air2 högtalarkablar i helgen.
Det skulle jag inte gjort för jag blev helt såld(Dyra) Anläggningen spelade för mycket åt det mörka hållet innan men nu släppte det ordentligt. Ett markant lyft på alla parametrar. Nu kom ståpälsen.
Har ett par begagnade på gång men undrar lite om någon kört dom i en test mot andra kvalitetskablar. Var inne på ett par Transparant först men efter att jag läst otaliga recensioner av dessa lade jag ner det då jag tolkat det som att dom går åt det mörka hållet.Har dock ej testat dom själv.
System:
Cd: Nad S500 Silverline
Signal: Tra labs RSC Axiom XLR
Fs: Krell KAV 300i
Högtk: AQ Typ 4+ (Flaskhalsen)
Högt: Dali Grand

Tacksam för förslag.

,

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2004/01/14 :  21:50:34  Show Profile Send krelle a Private Message
Jag skulle rekommendera (igen) Kimber 8 tc som jag kör i mitt system. Vissa tycker den är ganska ljus men det är mycket beroende på matchning tycker jag. Jag har testat med dyrare grejer men ingen har ännu slagit 8 tc på fingrarna med priset i beaktning. Mycket tight, torr bas blir det oxå.
CD Advantage S-1
Slutsteg: Moon W-3
Högt. Totem Mani2
sign. kabel Totem select 1111.

Jag kör i och försig med dubbla 8 tc, men det behöver man ju inte. Jag tror priset är ca 700 kr metern. Dom går att hitta begagnat oxå om man letar lite..... Lycka till önskar Krelle
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/01/15 :  00:51:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kan inte säga så mycket då jag ej testat så många märkeskablar men i helgen hade jag hem Kimber 8TC och Nordost Solarwind. Dessa ligger väl ung. i samma prisklass så de var väl ganska rättvist att jämföra. I jämförelse med vad jag haft tidigare är egentligen ointressant, men dem emellan så var det jämnt de lät lite olika men bra båda tyckte jag. Kimbern lät inte alls som jag tänkt mig då jag läst omdömen om dem. Anser den inte alls var ljus eller påträngande på något sätt Jag har haft ganska mörkt ljud så därav dessa två kandidater hem och kimbern "renade" upp ljudet lite utan att bli ljust på något sätt basen var bättre än tidigare också. Nordosten tyckte jag lät lite ljusare, kanske lite "rivigare" men var ej lika djup i basen. Båda passade bra i mitt annars ganska "mörka" anläggning då de renade upp lite utan att bli för mycket.

Kan tänka mig att går man ett eller två steg upp i Nordost trappan till Red dawn kan det bli riktigt bra, annars verkar Kimber 8TC vara en mkt. bra kabel till priset.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2004/01/15 :  00:55:09  Show Profile Send Snutten a Private Message
Ja varför göra det svårare än det är? 8TC är mkt bra .
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/01/15 :  01:16:29  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Passa på att uppdatera Axiom också, den är ingen höjdare.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000