Hej! jag har beställt en Kimber PDJ Kabel som jag tänkt koppla mellan min Pioneer CD och Cyrus One (har idag Supra EFF-I). Har dessutom en Marantz SR4200 för TV/DVD ljudet men H + V fram kanal kopplas via pre- out till Cyrusen så att inte Hi-Fi ljudet påverkas. Testade lite igår och kunde få något sånär lika ljud mellan CD till Cyrus och CD till Cyrus via Marantzen om den stod på Stereo och var helt neutral. Nu till min fråga: Om jag använder en bra signalkabel mellan Cyrus och Marantz förstärkarna och kör Toshlink från CD'n till Marantzen kommer det att bli jämförbart (i teorin) med att ha en bra kabel mellan CD och Cyrusen? Beror det på var den bästa DAC'en sitter, i CD'n (PDS701) eller Marantzen? Anledningen till frågan är väl lathet antar jag - om jag kan köra via Marantzen och använda Cyrusen som slutsteg kan jag ju skifta mellan alla källor via fjärren utan att behöva skifta mellan CD och AUX, som är den ingång jag kör in Marantzen i Cyrusen på. Hälsningar Stefan
Tyvärr har ingen Toslink i världen en chans mot en PBJ, jag tror nog det blir en stor skillnad mellan att köra cdn direkt mot cyrusen istället för att gå genom marantzen... Tänk på att Kimbern kan behöva en tids inbränning innan den låter riktigt bra, så gör jämförelser efter nån vecka eller så...