Någon som vet hur dessa låter? Det jag främst undrar är: Är ljudet klart, hörs sångare tydligt och är basen bra?
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Jag är ingen hifi-expert men jag kan iaf lägga ut min åsikt.
Jag har själv JBL Northridge E 100 som jag driver med Nad C370 och får signalen ifrån en Pioneer PD-S707 Cd-spelare. Jag tycker att dom låter väldigt bra faktiskt, även om jag inte har så mycket att jämnföra med. Förut så hade jag ett par Dali AXS 8000 och dom åker på getpisk ända ut i fingrarna.
Basen är torr och ovanligt snabb tycker jag för att vara 2*10" basar. Mellanregistret är det bästa jag har hört. (jag har inte lyssnat på så mycket). Diskanten tycker jag är väldigt ljus och jobbig i början, men nu tycker jag att den är helt fantastiskt. Lådbygget är klart godkännt. Det sitter väldigt fina kontakter på högtalarna, Biwiring och Guldplatterade.
Man ska nog inte koppla dessa till för "ljusa" grejor.
Jag är klart nöjd med mina JBL E Northridge.
Så jag kan bara rekommendera dig att köpa ett par.
Just det, högtalarna är ju inte sådär jättesnygga och de ser inte ut attvara nått jättespeciellt, men folk verkar verkligen gilla dessa USA -tillverkade JBL -högtalare..
Det är bara att säga GRATTIS!
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.