Author |
Topic |
|
Darth Vader
Starting Member
30 Posts |
|
MaxMartin
Member
1859 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 19:39:12
|
Fårullet är helt klart ett bra val.
Det som är en nackdel är filtret och mängderna av icke-lödningar och såklart filterkvaliten. Polypropar och bandspolar kan du köpa här: www.ljudia.se och www.hifikit.se
Räkna med vinst :)
Annars ser det helt ok ut. Bra jobbat. |
www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream |
|
|
DIYamps
Ej medlem längre
785 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 19:58:46
|
man kan väll inte göra en baslåda av plast heller |
|
|
Darth Vader
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 20:45:11
|
Tackar tackar! :-D
Jo då, det går jätte bra att göra en låda av plast!!! :-) Tar ju mindre plats när jag har den där fram.
Angående filtren så skall de snart bytas, då jag ska byta min fyrkanalare mot en femkanalare. Då får jag hela systemet aktivt eftersom jag då kan dela allt från CD spelaren, och kan tidskompensera alla elementen för sig. |
Niklas Bengtsson www.ljudibil.just.nu kofot@swipnet.se 0737272940 |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 21:00:24
|
Imponerande Man byter väl inte gärna bilen så ofta i den branschen...
Fina bilder och lycka till i ev. tävlingar önskar en som har svårt att byta vindrute-torkare. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
DIYamps
Ej medlem längre
785 Posts |
Posted - 2004/01/13 : 21:14:47
|
skulle jag dra kablar för ljud i en bil så skulle det se ut som hej kom och hjälp mej för att allt skulle bara ligga i ett strul på golvetjag skulle nog hällre ha basen där bak sä att ingen sparkar sönder den. hur lät det färdiga resultatet ? |
|
|
Darth Vader
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2004/01/14 : 18:19:30
|
Jo då, det låter rätt bra faktiskt. Måste dock säga att jag inte kan avgöra det så bra än, men jag håller på att träna minna öron... :-) Men basen räcker faktiskt till! Och det där med att plasta låda, det är väldigt "inne" idag... :-)
Företsten, finns det nån här som har lyssnat på nån HIGH END anläggning i bil? alltså ingen som bara kostar 15000:- som min utan cirka 3-400000:- ??? Vad tyckte ni i så fall??
Gå in på www.bilstereo.just.nu Där har ni ett riktigt snyggt bygge... |
|
|
Jensevik
Member
513 Posts |
Posted - 2004/01/14 : 20:20:17
|
Halloj! Altid kul med fler bilstereotokar här. Jag har tävlat i SASCA ett par år och har hunnit lyssna på några HiEnd Anläggningar. Bla Roger Jonssons Passat, Roger Tärnerstigs BMW , Urban Carlssons Merca mm. DEt gåt att få till otäckt bra ljud i bilar om man läger ner lite jobb (och pengar).
Mvh Johan Jensevik |
"It takes a joyful sound To make the world go round" |
|
|
Darth Vader
Starting Member
30 Posts |
Posted - 2004/10/24 : 00:41:28
|
Har nu tävlat på totalt nio tävlingar i år och lyckats vinna hela sex av dem! Snacka om tur... =) Nu de det bara finalen kvar i november!
Ni som aldrig har lyssnat på "hifi i bil" förr så kika gära in på finalen som går på Älvsjö mässan den 19-21 November! Kommer att finnas många fina billjuds byggen där! =) |
|
|
|
Topic |
|