HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hifi i bil...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Darth Vader
Starting Member

30 Posts

Posted - 2004/01/13 :  18:34:10  Show Profile  Visit Darth Vader's Homepage Send Darth Vader a Private Message
tjenna!

tänkte bara få visa upp min "DIY" anlägning i biln...
Även då detta är ett "hifi forum". Men jag har ju
bara min hifi i biln.... :-D


www.ljudibil.just.nu

Ge gärna komentarer :-)

Niklas Bengtsson
www.ljudibil.just.nu
kofot@swipnet.se
0737272940

MaxMartin
Member

1859 Posts

Posted - 2004/01/13 :  19:39:12  Show Profile Send MaxMartin a Private Message
Fårullet är helt klart ett bra val.

Det som är en nackdel är filtret och mängderna av icke-lödningar och såklart filterkvaliten. Polypropar och bandspolar kan du köpa här: www.ljudia.se och www.hifikit.se

Räkna med vinst :)

Annars ser det helt ok ut. Bra jobbat.

www.snakespeakers.com -Fulfill your dynamic dream
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/01/13 :  19:58:46  Show Profile Send DIYamps a Private Message
man kan väll inte göra en baslåda av plast heller
Go to Top of Page

Darth Vader
Starting Member

30 Posts

Posted - 2004/01/13 :  20:45:11  Show Profile  Visit Darth Vader's Homepage Send Darth Vader a Private Message
Tackar tackar! :-D

Jo då, det går jätte bra att göra en låda av plast!!! :-) Tar ju mindre plats när jag har den där fram.

Angående filtren så skall de snart bytas, då jag ska byta min fyrkanalare mot en femkanalare. Då får jag hela systemet aktivt eftersom jag då kan dela allt från CD spelaren, och kan tidskompensera alla elementen för sig.

Niklas Bengtsson
www.ljudibil.just.nu
kofot@swipnet.se
0737272940
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/01/13 :  21:00:24  Show Profile Send hal a Private Message
Imponerande
Man byter väl inte gärna bilen så ofta i den branschen...

Fina bilder och lycka till i ev. tävlingar önskar en som har svårt att byta vindrute-torkare.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

DIYamps
Ej medlem längre

785 Posts

Posted - 2004/01/13 :  21:14:47  Show Profile Send DIYamps a Private Message
skulle jag dra kablar för ljud i en bil så skulle det se ut som hej kom och hjälp mej för att allt skulle bara ligga i ett strul på golvetjag skulle nog hällre ha basen där bak sä att ingen sparkar sönder den. hur lät det färdiga resultatet ?
Go to Top of Page

Darth Vader
Starting Member

30 Posts

Posted - 2004/01/14 :  18:19:30  Show Profile  Visit Darth Vader's Homepage Send Darth Vader a Private Message
Jo då, det låter rätt bra faktiskt. Måste dock säga att jag inte kan avgöra det så bra än, men jag håller på att träna minna öron... :-) Men basen räcker faktiskt till! Och det där med att plasta låda, det är väldigt "inne" idag... :-)

Företsten, finns det nån här som har lyssnat på nån HIGH END anläggning i bil? alltså ingen som bara kostar 15000:- som min utan cirka 3-400000:- ??? Vad tyckte ni i så fall??



Gå in på www.bilstereo.just.nu Där har ni ett riktigt snyggt bygge...

Niklas Bengtsson
www.ljudibil.just.nu
kofot@swipnet.se
0737272940
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2004/01/14 :  20:20:17  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Halloj! Altid kul med fler bilstereotokar här. Jag har tävlat i SASCA ett par år och har hunnit lyssna på några HiEnd Anläggningar. Bla Roger Jonssons Passat, Roger Tärnerstigs BMW , Urban Carlssons Merca mm. DEt gåt att få till otäckt bra ljud i bilar om man läger ner lite jobb (och pengar).

Mvh Johan Jensevik

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

Darth Vader
Starting Member

30 Posts

Posted - 2004/10/24 :  00:41:28  Show Profile  Visit Darth Vader's Homepage Send Darth Vader a Private Message
Har nu tävlat på totalt nio tävlingar i år och lyckats vinna hela sex av dem! Snacka om tur... =)
Nu de det bara finalen kvar i november!

Ni som aldrig har lyssnat på "hifi i bil" förr så kika gära in på finalen som går på Älvsjö mässan den 19-21 November! Kommer att finnas många fina billjuds byggen där! =)

Niklas Bengtsson
www.ljudibil.just.nu
kofot@swipnet.se
0737272940
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.81 sekunder. Snitz Forums 2000