HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Högtalare och rum, MS Visio, ProAc
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/01/13 :  14:56:26  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Hade tänk att ha Microsoft Visio till att göra ett el-schema till bilen när jag såg att man kan pilla med rum och möbler också. :-)

http://www.x8668k.com/proac/Drawing2.htm

Smacka ihop mitt stora rum lite snabbt med TVn åt ena hållet(uppåt och ej utritat, där centerhögtalaren är) och datorerna nedåt.
Nu har jag ritat ut ett 7.1 system fast jag har bara 5.1 just nu, Yamaha TSS-1 förstärkare + 5.1 högtalare, inget delux grejjs precis, är till datorn men nu kör jag det till TVn istället och just därför jag vill ha nått bättre, så bygga själv verkar intressant OCH billigare.

Har läst lite att står subben mitt i rummet blir det inget, står den mot en väg blir det +3db och står den i ett hörn blir det +6db, men i hörnen står det ju högtalare så jag ställde den mot höger väggen bara, hade tänkt ha den uppe i höger hörn annars.

Hade tänk bygga 2 st. ProAc 2.5 till att börja med, vad jag sen ska ha som surroundhögtalare, center och subb vet jag inte riktigt än, men 2 frontar ska jag bygga först iaf, sen vilken ordning jag tar dom andra vet jag inte än.

Klaga inte om högtalarna är riktade fel osv, så noga var jag inte i ritningen. :-P

Sen om ni inte får sidan att funka, tja, jag valde Spara som websida och laddade upp det, sidan och allt finns där, sen om ni måste ha en plugin eller nått för att se det vet jag inte, det sa inte visio nått om.

Guldfiskminne...

TQWT
Member

53 Posts

Posted - 2004/01/13 :  19:12:20  Show Profile Send TQWT a Private Message
Det var ju elegant det där Visio. Skötte det sig liksom automatiskt med zoom kontrollen och allt bara genom att spara som HTML?
Go to Top of Page

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/01/13 :  20:10:01  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message
Jupp, bara att fippla, sen Spara Som Websida, sen ladda upp det du sparat till en webhost.

Sen har du ju det vanliga Spara och Spara Som så klart.

Sen kan du göra el-scheman osv också.

Guldfiskminne...
Go to Top of Page

x8668k
Member

118 Posts

Posted - 2004/01/13 :  20:36:30  Show Profile  Visit x8668k's Homepage Send x8668k a Private Message

Guldfiskminne...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000