HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Wermelin på P3 - dags att inhandla en radio?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

J
Starting Member

43 Posts

Posted - 2004/01/13 :  08:34:37  Show Profile Send J a Private Message
Jag hälsade på hos min far i helgen och av en slump fick jag syn på i tidningen att Joni Mitchell skulle spelas, pratas om och intervjuas. (Söndag 20.03 den 11:e Jan.)

Count me in! Passade perfekt då jag inte äger någon radio själv...

Mycket bra program även om jag hade hört/visste det mesta sedan innan... Dock hade jag inte hört "Jungle Line" från "Hissing of Summer Lawns" innan, säger bara WOW, den skivan skall inhandlas snarast!!! Är resten av skivan lika bra så... förväntasfull som under barndomens julaft'nar.

Programmet var tydligen del 4 i en serie några av rockens mest inflytelserika personer (4 kvinnor). Så nu undrar jag självklart:
* Vet någon vilka dom tre andra programmen handlade om?
* Kommer de tre ovannämnda i repris?
* Är Wermelin programmen (de "ordinarie") alltid så här bra ? (Eg. Om man gillar Mitchell - kommer man troligen gilla de andra då?)

Är det kanske dags att inhandla en radio?

Edit: Uppgraderat språket...

Edited by - J on 2004/01/13 08:38:06

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/01/13 :  09:08:03  Show Profile Send hal a Private Message
Gå in på www.sr.se/p4/wermelin/

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

J
Starting Member

43 Posts

Posted - 2004/01/13 :  11:07:07  Show Profile Send J a Private Message
Har varit inne där - allt jag kunde hitta var låtlistorna, och jag är för slö för att kolla igenom alla program och leta efter de som verkar innehålla mer än hälfen av låtarna från en kvinnlig artist.

Känner inte igen alla artisterna, men det verkar vara lite "nostalgi tripp"/"best of äldre musik"/"musikhistorisk utbildning" (i positiv bemärkelse) över det hela? Det är det intrycket jag får av hemsidan iallafall. Lite svårt att bedöma vilken typ av musik som spelas då jag inte känner till alla artisterna, men det verkar bra...

Tack ändå för länken, borde kanske nämnt att jag varit inne där redan.

Frågorna förblir obesvarade... till vidare(?)

Vill inte gärna köpa en radio ohört
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/01/18 :  21:05:35  Show Profile Send ILLY a Private Message
Stefan Wermelin är en otroligt duktig musikjournalist, likaså Mats Nileskär. Han kan få mej att lyssna på långa reportage om artister jag egentligen inte ens bryr mej om, eller någonsin skulle köpa en skiva med.

P3:s kvällsmusikprogram är faktiskt helt strålande allihop, när jag tänker efter! Klubb, Soul, Rock, Rytm och alla de andra håller S K Y H Ö G kvalité.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/01/18 :  21:05:52  Show Profile Send ILLY a Private Message
Stefan Wermelin är en otroligt duktig musikjournalist, likaså Mats Nileskär. Han kan få mej att lyssna på långa reportage om artister jag egentligen inte ens bryr mej om, eller någonsin skulle köpa en skiva med.

P3:s kvällsmusikprogram är faktiskt helt strålande allihop, när jag tänker efter! Klubb, Soul, Rock, Rytm och alla de andra håller S K Y H Ö G kvalité.

Militant cyklist.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000