HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 sub till dynaudios 42:or
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ödla
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/01/11 :  15:44:40  Show Profile Send ödla a Private Message
Hej

Jag har efter att ha frågat runt här på forumet köpt ett par Dynaudio audience 42 som jag är jätttenöjd med, men jag skulle vilja ha lite mer tryck i basen.
Min fråga är vilka subbar som ni rekomenderar till dessa högtalare.
(förstärkaren är en nad c350 om det kan vara till hjälp)

Mvh Ola

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/01/11 :  18:52:17  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Prisklass?

En infinity kappa sub vore nog inte fel å testa om priset stämmer för dig. (9-10kkr).
Har inbyggd EQ som man med hjälp av mätmikrofon och testskiva försöker få en så jämn frekvensgång i basen. Verkar vara en mycket vettig produkt.

Mvh,
Go to Top of Page

mahi
Starting Member

17 Posts

Posted - 2004/01/11 :  19:16:47  Show Profile Send mahi a Private Message
Min lillebror använder en mj acoustics pro 50 med sina 42:or och det fungerar utmärkt, fast man river ju inga väggar med kraften, sansade volymnivåer är vad den är gjord för....
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/11 :  22:20:51  Show Profile Send Aton a Private Message
Audiopro har riktigt bra och prisvärda subar. Finns väl ingen anledning att köpa en sub som kostar mer än högtalarna?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000