Har byggt 4,5 liters lådor med dessa element. Filtret är Tony Gees Hatt-filter, den första versionen. En "fattigmans Hatt-klon" kanske... Kan bara säga att jag är förvånad... Lådan är avstämd runt 68 Hz och byggd väldigt enkelt med 19mm MDF utan stag. Det spelar väldigt öppet och fint utan något som sticker ut. Detta är ett första litet test för att se om Tangbandarna är ngt att ha och det verkar lovande... Nästa par ut blir 7 liter med samma 4" men med Audax TM025F7 för att kunna ha nära bildskärm osv...dock med samma filter...
Har ingen kamera hemma för närvarande så bilder får komma efter fanéring och när lådorna är helt färdiga.
Så åter igen: TB rockar och har man bara halvhyffsade diskanter till fyrtummarna så kan det bli hur bra som helst för en väldigt liten peng!
Nej. Det låter förvånansvärt "realistiskt"... I rätt rum (litet, 10-15 m²) spelar det med bra botten. Jag saknade ingen sub i grabbens rum på 14,5 m² med lådorna placerade nära bakväggen.
vackert!!! kul att det låter bra! kul att folk börjar skicka in bilder på sina tangband byggen, tycket det borde vara dax för den där tävlingen snart...
Jag e en j*vel på att planera men sämre på att få saker o ting gjorda... Så nästa projekt får vänta tills jag blir klar med monsterbygget jag håller på med just nu. Läs mer om det under Bildreportage.