HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Helen Sjöholm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/03 :  19:32:30  Show Profile Send Aton a Private Message
Hennes gyllene röst kunde höras i Chess häromkvällen. Härligt. Men kan någon förstå hur denna verkligt gudabenådade sångerska med en timbre av rent guld kan lyckas släppa så dåliga plattor? Jag har provlyssnat ”Visor” samt skivan med Anders Widholm feat Helen Sjöholm. Plågsamt smöriga, fullkomligt överromantiska röstinsatser på båda. Att lyssna på skivorna känns som att dricka grädde. Vad är det för fel? Är det verkligen möjligt att någon med så underbar röst har totalt dålig smak? Eller är det någon sadistisk producent som ligger bakom kalkonerna ??? Jag fattar ingenting! Snacka om resursslöseri. Den här tjejen skulle kunna ge ut näst intill odödliga plattor.

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/01/03 :  19:40:47  Show Profile Send svejk a Private Message
Håller delvis med. Tänk om Benny Andersson kunde sno ihop ett gäng låtar. Det tror jag på.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/04 :  01:02:46  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Tycker det är kul att en artist som Helen vågar (och kan) välja vad hon själv vill spela in.
(Såg nyligen en intervju med henne, där hon sa det). Tycker inte att Sjöholm/Widmark är så dålig.

OCh skulle Benny Andersson skriva nåt, så skulle säkert den där gotländskan från Ainbusk få sjunga det, fast hon knappt vet hur man tar en ton korrekt.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Anton
Klubbmästare eoJeud

1219 Posts

Posted - 2004/01/04 :  01:33:03  Show Profile Send Anton a Private Message
Hon är ju med på två spår på skivan med Benny Anderssons orkester.
Glöm heller inte Kristina från duvemåla där hon gör strålande insatser (enligt mig iaf.)!

/A
Go to Top of Page

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2004/01/04 :  01:49:10  Show Profile Send Babar a Private Message
Missa förresten inte Helen Sjöholm och Bryn Terfel Live från Berwaldhallen på tisdag 21:00 SVT1!
Det kan definitivt vara värt att lyssna på :-)
Radiokören och Sveriges Radios Symfoniorkester backar upp dem.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/04 :  12:38:09  Show Profile Send Aton a Private Message
Babar: Jag skall sitta klistrad framför TVn. Det blir nog en höjdare. Sjöholms röst är som sagt magiskt. Ang hennes skiva med Anders Widmark: Widmark/Sara Isaksson är ju bara så mycket bättre!!!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/04 :  12:40:39  Show Profile Send Aton a Private Message
Anton: Självklart håller jag med dig om att hon är grym i Duvemåla. Men där är det knappast hon som valt låtmaterialet...
Go to Top of Page

pekka
Member

190 Posts

Posted - 2004/01/04 :  14:57:55  Show Profile Send pekka a Private Message
quote:
OCh skulle Benny Andersson skriva nåt, så skulle säkert den där gotländskan från Ainbusk få sjunga det, fast hon knappt vet hur man tar en ton korrekt.


Zalve

Håller med dig om "den där gotländskan"
Det är ju nästan en förolämpning åt Helene Sjöholm
att para ihop henne med denna totalt tondöva "sångerska"
i Chess

PEKKA
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/04 :  18:22:46  Show Profile Send Aton a Private Message
Vad knäckande det måste vara att sjunga mot någon som har väldigt mycket bättre sångröst än man själv. Ingen kick för självförtroendet direkt. Kamikaze-uppdrag. Men Josefin Nilsson (heter väl gotländskan) har en dramatisk talang, hon tolkar texten bra med sin röst, det är inte det sämsta. En del sångare är lite svaga på sånt tycker jag.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/04 :  19:04:55  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Att hennes namn (Josefine) ens kommer på tal i samband med Chess, tycker jag är katastrof.


Edit: Skrev visst "Marie" när det skulle ha varit Josefine

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/01/06 21:15:32
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2004/01/06 :  14:37:46  Show Profile Send Aton a Private Message
Kvällens TV-konsert som Babar tipsar om är tyvärr inställd p g a sjukdom.
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/01/06 :  15:28:08  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"Att hennes namn (Marie) ens kommer på tal i samband med Chess, tycker jag är katastrof."

Marie vem?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/01/06 :  21:15:45  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skrev visst "Marie" när det skulle ha varit Josefine. Sorry =)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000