Mullansson: Jag tycker att dom fungearar fint, jag har iofs inte testat dom mot några dyrare kablar. Jag hade några ganska billiga (dock inte lakritssnören) tidigare. Jag hörde iofs ingen större skillnad men så tror jag inte sådär jättemycket på att kablar ger någon enorm effekt. Jag kan testa jämföra dom med rg62 och likadan kontakt ikväll och se om jag hör någon skillnad.
Nu har steget kommit och började med att koppla allt... Visar sig att dessa kontakterna:
är för små...?!?!?!?!
De är så tajta att jag var tvungen att skruva av hylsan... Skall det verkligen vara så illa? Ngn annan som har liknande erfarenheter??? Blir till att testa med andra kontakter.
Hmm är det inte det som är meningen med en chuck låsning? Först skruvar du upp hylsan och sätter dit kontakten sedna skruvar du åt den och den sitter utav bara h**vete!!!
Jag brukar skruva loss hylsan nästan helt innan jag skjuter på dom. Sen skruvar jag åt hylsan lite och sammtidigt skjuter jag kontakten närmare förstärkaren så att dom sitter så långt in som möjligt när dom väl sitter fast.