Hade tänkt köra Audio Pros Sub Focus en tag till mitt stativsystem, vad tror ni om det? rummet är ca 25-30 kvadrat. Jag kommer inte kunna testlyssna, för jag kommer inte ha tid till det. så släng gärna fram vilka kommentarer som helst så att jag har en överblick över den.
Jag tror inte du behöver oroa dig allt för mycket. Audio Pro är duktiga på att göra båslådor, lång erfarenhet dessutom. Deras ACE-bass-teknik är inte så tokig heller. Vad har du för satellit-system? Tänk på att du inte vinner något i ljudtryck/distorsion om du inte högpassfiltrerar monitorerna.
Jag tror att flera "halvbra" basmoduler ger mer välljud än en enkel "dyr" eftersom rummet är överväldigande dominant när det gäller lågbas-återgivning.
systemet är Dynaudio audience 50, NAD c300, CA d500se. Innebär högpassfiltrering att jag måste koppla kablar från subben till högtalarna istället för vanligtvis direkt från förstärkare till högtalarna ? Blir det inte en färsämring av ljudet då högtlarna använder subbens utgångar'???