HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 kommentarer om temp. sub
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/12/29 :  01:07:54  Show Profile Send MrOhm a Private Message
Hade tänkt köra Audio Pros Sub Focus en tag till mitt stativsystem, vad tror ni om det? rummet är ca 25-30 kvadrat. Jag kommer inte kunna testlyssna, för jag kommer inte ha tid till det. så släng gärna fram vilka kommentarer som helst så att jag har en överblick över den.

/Peace

Edited by - MrOhm on 2003/12/29 01:08:22

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2003/12/29 :  03:57:07  Show Profile Send henricsson a Private Message
Jag tror inte du behöver oroa dig allt för mycket. Audio Pro är duktiga på att göra båslådor, lång erfarenhet dessutom. Deras ACE-bass-teknik är inte så tokig heller.
Vad har du för satellit-system? Tänk på att du inte vinner något i ljudtryck/distorsion om du inte högpassfiltrerar monitorerna.

Jag tror att flera "halvbra" basmoduler ger mer välljud än en enkel "dyr" eftersom rummet är överväldigande dominant när det gäller lågbas-återgivning.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page

MrOhm
Member

139 Posts

Posted - 2003/12/29 :  09:41:32  Show Profile Send MrOhm a Private Message
systemet är Dynaudio audience 50, NAD c300, CA d500se. Innebär högpassfiltrering att jag måste koppla kablar från subben till högtalarna istället för vanligtvis direkt från förstärkare till högtalarna ?
Blir det inte en färsämring av ljudet då högtlarna använder subbens utgångar'???
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2003/12/29 :  10:43:18  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
I vissa fall är det bättre att filtrera högtalarna, i ditt fall tror jag inte att det är det. Audio Pro Sub Focus är väldigt bra för det priset.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000