HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 I valet o kvalet på cd spelare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/28 :  12:06:44  Show Profile Send Gottis a Private Message
Nu ska det bli 2kanal i sovrummet. Men jag behöver en ny CD spelare som ska paras i hop med H/K 670 och dessa högtalare http://www.stereophile.com/budgetcomponents/417/index1.html Dom jag funderar på är ARCAM CD-72 o Marantz CD6000OSELE. Men efftersom jag inte har möjlighet att lyssna på dom själv så frågar jag er om råd. eller finns det bättre alternativ pristak 6500kr ej beg.

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2003/12/28 :  17:13:07  Show Profile Send Snutten a Private Message
Båda är säkert bra (har en Marantz CD själv) men vilken som passar bäst är omöjligt för mig att svara på.
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2003/12/28 :  17:26:13  Show Profile Send ReKo a Private Message
Nad gör väldigt bra billiga cd spelare.. 521bee och 542.. (2500:- och 4000:- .. ) Så får du lite pengar över till annat. BEE spelaren har vunnit massor med priser och blev årets budgetspelare i H&M.. där de förövrigt hade med en arcam spelare.. minns ej modell men tror den kostade runt 6000kr..

lycka till

/ Ante
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/28 :  18:04:09  Show Profile Send Gottis a Private Message
Då får man kila ner till bibblan o kolla testen. Kan NADen ge ARCAM en match är valet inte så svårt.
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2003/12/28 :  18:16:37  Show Profile Send ReKo a Private Message
Självklart bör du lyssna själv och bilda dig en egen uppfattning.. men för 2500 som bee kostar så finns nog ingen som kommer i närheten..

Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/28 :  18:27:51  Show Profile Send Gottis a Private Message
Bor i Visby numer och har tagit hand om en stackars hund. så att åka till fastlandet o gå lyssna själv går därför inte.
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/29 :  12:23:14  Show Profile Send Gottis a Private Message
Tack för tippset ReKo.
Kollade på tester över nätet på NAD C542, verkar lovande så det blir en sån. Tipps på högtalar o signal kabel till systemet tas tacksamt i mot.

Gott nytt år till er alla.
MVH Gottis o Ganza
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000