HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Trevlig historia om Philips HP1000
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rhino
Member

67 Posts

Posted - 2003/12/28 :  13:03:13  Show Profile Send Rhino a Private Message
Detta är ingen historia såsom i historiskt syfte, iallafall:

Allt började med att jag på julaftons kväll öppnade paket med min familj. Jag hade inte önskat mig något i audioväg men fick till min förvåning ett par Philips HP1000 (av mamma ). De lät bra i början, lite för mycket mjukhet och det lät lite som ljudet var instängt inom kuddarna, därför vände jag då och då på "hörluren" (den sitter fast på det sätt att den kan roteras 180 grader) för att höra ett mer analytiskt ljud, bara för en minut eller så. Men så, efter några dussin timmars inspelning med Van Morrison lät de däremot igår nästintill perfekt.

Men så hände det, igår när jag skulle sätta dem på inspelning ytterligare en natt så skulle jag vrida lite på luren igen (de har den så på förpackningen, båda kuddarna ner) men då sa det bara *KLICK* eller *KRISCH*.. Utan någon som helst förvarning så hade ena armen spruckit så allt föll isär (1. på bild), och det var _helt_ utan kraft eller motstånd.. de är ju totalt lösa per definition!

Så.. vadan detta, 3 dagar efter man får dem så är de sönder.. Jag har varken tappat dem eller råkat sätta mig på dem men det verkade ju inte hindra dem.. Kan det ha varit ett produktionsfel? För jag ser nämligen antydan till sprickor mycket längre upp ("på andra sidan" (2. på bild). Jag vill se dessa två som två isolerade händelser.


1. Där det gick sönder
2. Där de kommer gå sönder om jag inte lagt tillbaka dem i förvaringslåda och kartong.

GOTT NYTT ÅR!

Edited by - Zalve on 2004/11/26 23:50:55

Rhino
Member

67 Posts

Posted - 2003/12/28 :  20:35:24  Show Profile Send Rhino a Private Message
Nej okej.. ingen kul julberättelse det där. Men iallafall, tror ni att jag får nya / lagat på garantin? Jag förstår som sagt inte ens vad som kan ha hänt riktigt.. jag vill ju hoppas att de var småspruckna från början i "kanterna" eftersom det är två små sprickor ~5 cm ovanför på samma sida annars är byggkvalitén på dessa lurar under all kritik De ser ju lite plastiga ut men...

Någon som har något att tillägga? Vad har jag för chanser och kan kvalitén verkligen vara så dåligt på dessa att jag kan räkna med att bryta ett par en gång i månaden (eller veckan, som det såg ut nu).

Tacksam för allt, jag tror de är köpta på någon stormarknad då de verkade va väldigt svåra att få tag i.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/12/28 :  22:04:57  Show Profile Send hal a Private Message
Tråkigt
Men detta är ju ett klart garantifall, kolla att morsan har kvittot bara.
Mycket prisvärd lur för övrigt.
Hoppas allt går bra !

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/12/28 :  23:40:38  Show Profile Send marbrink a Private Message
Det här borde definitivt gå på garantin! Kul att du är nöjd med ljudet. Har hört att dom ska vara riktigt bra för pengarna!
Dock kan jag tänka mig att byggkvalitén är sådär....
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000