HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sennheiser RS 45/trådlösa lurar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/12/27 :  12:38:31  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
Jaha, kassan tillåter ingen uppgradering av huvudkomponenterna. Men nåt kul borde jag kunna unna mig ändå, eller hur?
Högtalarkablar är ett alternativ, lurar ett annat. Skulle gärna köra trådlöst, och undrar därför om det är nån som har erfarenhet av det. Tänkte ta mig till HiFi-klubben och testa/låna ett par Sennheiser RS 45, finns det några bra alternativ upp till ca 1500 kr?

No hay banda

Babar
Member

177 Posts

Posted - 2003/12/27 :  15:57:47  Show Profile Send Babar a Private Message
Jag har själv ett par RS65, men jag tycker inte de funkar så bra med musik - de är inte ens i närheten av ljudkvaliteten i mina 15 år gamla AKG-lurar. Det är för mycket brus enligt mig - jag använder dem bara när jag ska se film på TV sent på kvällen och jag inte kan ha ljudet på så högt i högtalarna(bor i ganska lyhört hyreshus)

Prova dem innan köp om du har möjlighet. Alternativa trådlösa lurar kan jag inte hjälpa dig med, men för de pengarna får du ett par mycket bra vanliga lurar istället.

edit: ändrade ett stavfel

Edited by - Babar on 2003/12/27 15:59:04
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2003/12/27 :  17:12:28  Show Profile Send gcs a Private Message
Dr Fre: Jag måste hålla med Babar i det han säger. Jag har och har haft ett par Sennheiser RF lurar med inbyggd expander...det är rena skiten. Jag trodde att det skulle fungera eftersom Sennheiser använder en liknande expander i sina RF-myggor (mikrofoner)som fungerar bra om man ställer in dom rätt. Mina lura får duga bara när jag lyssnar på radio och är ute och jobbar i trädgården. Jag väntar fortfarande på dom digitala RF-lurarna som ännu inte synts till.
Go to Top of Page

Dr Fre
Member

88 Posts

Posted - 2003/12/27 :  18:56:16  Show Profile Send Dr Fre a Private Message
Tack för svaren, det var väl lite vad jag befarade tyvärr.
Var inne på klubben idag, men då hade de inga lurar som var uppladdade. Det blir ett nytt försök på måndag (jag såg att han satte ett par på laddning), då ska jag jämföra med ett par vanliga och se hur mycket ljudkvalité jag kan offra för att kunna röra mig fritt.

No hay banda
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000