HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Gör jag bort mig??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Laggie
Member

163 Posts

Posted - 2003/12/23 :  12:55:03  Show Profile Send Laggie a Private Message
Jag har fått ett mycket bra erbjudande på en ny Primare I-20+D-20 hos en handlare och dessa tänkte jag använda till då ProAc-högtalaren jag tänkte bygga utifrån ritningen här på forumet.

Måste bara veta om ni tror att det kan matcha ihop.
Kan väll bara tillägga att det är mest hårdrock som spelas.

Om det inte skulle passa skulle en rotel ra-1060+cd passa bättre?

Tack på förhand / Lars

pontus
Member

392 Posts

Posted - 2003/12/23 :  13:27:47  Show Profile Send pontus a Private Message
Det bästa du kan göra är lyssna till de nämnda kombinationerna och avgöra själv -- har du dock ännu inte byggt högtalarna blir det kanske lite svårt. Ett halvtrist tips är ju att bygga först och sen låna hem (alt. släpa med högtalarna till handlaren).
Go to Top of Page

Laggie
Member

163 Posts

Posted - 2003/12/23 :  13:32:10  Show Profile Send Laggie a Private Message
Handlaren vill nog inte hålla på det erbjudandet som jag fick tills jag byggt dem, och köper jag det så måste jag ju bygga högtalarna först för att få reda på hur det låter:-(

Därför undrade jag bara om någon prövat eller kanske kan göra en kvalificerad gissning?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2003/12/23 :  13:35:22  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Kanske inte en kvalificerad gissning men ett hyffsat försök. Jag tror kombinationen passar utmärkt, jag har testat Pro Ac klonen, det är väl denna du menar? med sämre eletronik och det fungerade utmärkt. Primare är väl hyffsat bra grejer så jag tror inte det kan bli så fel. Självfallet låter Klonen bättre ju bättre elektronik man har men dessa Primare ska nog kuna ge dem mycket välljud för pengarna.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Revisorn
Member

380 Posts

Posted - 2003/12/23 :  13:54:31  Show Profile Send Revisorn a Private Message
Förhasta dig inte!

Vet inte vad du fått för pris, men denna kombination (D20+I20) finns många ute på beg marknaden, så du kommer inte att ha några problem att få dessa till bra pris. Jag har själv haft D20 mkII och tyckte den var lite livlös, men du måste testa själv.

Börja bygg högtalarna, de är ganska förlåtande (dvs inget vasst mellanregister) och låter bra med olika elektronik. När de är färdiga kan du låna hem olika cd-förstärkar kombinationer och välja den som låter bäst.
Go to Top of Page

Laggie
Member

163 Posts

Posted - 2003/12/23 :  19:17:45  Show Profile Send Laggie a Private Message
Jag har fått ett pris på 15500 för nya I-20+D-20 plus en bra signalkabel och högtalarkabel. Det tycker jag är ett vettigt pris då enbart bara cdn och stärkaren listar ca 18000 och med kablarna 21000 ungefär.
Detta erbjudande kommer jag inte att ha kvar efter nyår.

Men det kanske är vettigt att bygga klonen före som ni säger, problemet med norra sverige är ju möjligheterna att låna hem olika saker för att testa då man får åka så väldigt långt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000