HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hfls-1 hur låter den?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/12/22 :  19:45:21  Show Profile Send krorre a Private Message
Hej

är det ingen som kan berätta om lyssningsintrycken för denna högtalare. Låter den likt någon välkänd högtalare?

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/12/22 :  19:53:09  Show Profile Send patrikf a Private Message
Off Topic?
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/12/22 :  20:19:54  Show Profile Send krorre a Private Message
???
off topic????
Go to Top of Page

epkpeng
400.000-klubben

4228 Posts

Posted - 2003/12/22 :  20:27:12  Show Profile  Visit epkpeng's Homepage Send epkpeng a Private Message
Hejsan,

Om du gör en sökning på HFLS-1 bör du kunna få mååånga träffar. Det har gjorts ett antal (otal?) lyssningsdueller, shootout och bildrepportage.

// Pär
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/12/22 :  20:43:56  Show Profile Send krorre a Private Message
Sant, men jag tänkte mer på om dess karaktär kunde jämföras med någon högtalare ute på marknaden.

mvh
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2003/12/22 :  20:44:51  Show Profile Send patrikf a Private Message
Korre, ursäkta om inlägget verkade otrevligt, men jag tänkte att det hörde hemma på DIY, men jag är inte säker!!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/22 :  22:43:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
MEd tanke på att jag rekommenderade dig IGÅR att söka på HFLS1 och kolla vad som står skrivet.
Det finns en trevlig jämförelse med en Amphion (sp).
Mer tänker jag inte berätta, utan du får leta lite själv.

(För den som tycker jag är otrevlig, så kan ni kolla Krorres frågor i DIY, om just HFLS1)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/12/22 :  23:13:07  Show Profile Send krorre a Private Message
Den har jag läst, men det var ett bra tag sedan, kan dock inte erinra mig om att det var någon som nämnde att hfls-1 hade ett sound likt något känt märke ute på marknaden.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2003/12/23 :  00:01:53  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Soundet kanske är unikt, vad vet jag. Det har ju bara byggt ett tio-tal HFLS1or. PM'a de som har byggt ett par. De borde ju ha mest koll på hur de lät.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

krorre
Semester på egen begäran

294 Posts

Posted - 2003/12/23 :  00:29:13  Show Profile Send krorre a Private Message
Eller så frågar man här och kan få svar av både de som byggt den och de som hört den, men inte byggt den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000