HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 behöver kabeltips
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2003/12/22 :  10:01:18  Show Profile Send LieS a Private Message
Den här tråden verkar finnas tusen gånger om, men som många andra undrar jag om någon har bra tips på kablage till just min specifika anläggning:

arcam cd72t
arcam a65+
acoustic energy evo 3

jag vill hålla ljudet så neutralt som möjligt, och inte lägg ut mer än max 1500 på både högtalar- och signalkabel. tänkte ta hem lite olika varianter för lyssning. förslag?

Edited by - LieS on 2003/12/22 10:01:45

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/12/22 :  14:46:31  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Gå in på DIY-forumet och hör dig för, jag tror du får mer kabel för pengarna om du fixar lite själv

/Mikaell.
Go to Top of Page

ayayay
Inredningsarkitekt

1278 Posts

Posted - 2003/12/22 :  15:32:06  Show Profile Send ayayay a Private Message
Eler köp begagnat... Men jag vet inte vad du får för de pengarna...
Så att göra sin egen kanske inte är så fel för din del

"difficulties mastered is opportunities won" - Winston Churchill
Go to Top of Page

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2003/12/23 :  01:24:24  Show Profile Send LieS a Private Message
mmm, begagnat kanske inte är så aktuellt i just den prisklassen, känns inte som om så många säljer så billigt kablage vidare. ska fiska lite inne på diy-forumet, men jag gissar att det blir färdiga kablar till slut ändå, känns nog tryggast första gången. jag är fortfarande mycket intresserad av konkreta namnförslag på kablar, om någon har några erfarenheter.
Go to Top of Page

lindbergmalmoe
Member

185 Posts

Posted - 2003/12/24 :  11:50:58  Show Profile Send lindbergmalmoe a Private Message
Lies:
Jag har en audioquest signalkabel (viper) kostade 2.100 kr ny den kan bli din för 1.200 kronor, därefter köper du audioqust type 4 högtalar kabel (70-100 kr metern).

Go to Top of Page

SebastianG
Member

432 Posts

Posted - 2003/12/25 :  21:12:38  Show Profile Send SebastianG a Private Message
Hej LieS!

Jag får väl slå ett slag igen för "Oval One" från Analysis Plus! Tycker själv den är mycket prisvärd, kostar ca 1000 kr ny! Dessutom har man en fysikalisk förklaring att "hålla i handen", när kabeldebatten blåser som hårdast...

På högtalarsidan trivs jag bra med "Oval 12" också från "Analysis".

Mvh Sebastian

"Still confused, but now on a higher level…"

Flyfisherman
Go to Top of Page

LieS
Member

72 Posts

Posted - 2003/12/26 :  14:18:54  Show Profile Send LieS a Private Message
tack, det blir nog lite hemlåning när jag är tillbaka i linköping i mitten av januari. just nu befinner jag och gejerna sig i gbg, och det är nog dumt att testa där det inte ska stå slutgiltigt. fler förslag mottages tacksamt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000