HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Pro Sub Nova vs nåt annat...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

xt3rm
Member

77 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:45:18  Show Profile Send xt3rm a Private Message
OK jag funderar på att skaffa en Audio Pro Sub Nova, ELLER ett nytt element till min egen 30-liters låda...
Elementet jag har tittat på är ett Peerless 830452 ( http://www.ljudia.se/cgi-bin/se/online/ljudia-online.cgi?id=195023%20&cart_id= ), en 10" bas som ska kunna gå ner till runt 20 Hz i teorin... X-max ligger på +/- 12.5mm. Men jag vet inte riktigt hur den skulle låta i min låda...
Eftersom den är långslagig bör den väl kunna låta bra i små lådor som min 30-liters...? Eller lönar det sig bättre att helt enkelt skaffa en Audio Pro Sub Nova istället?

PS. Jag är lite av en nybörjare på det här... i våras byggde jag mina första högtalarlådor till 10"-basar... i träslöjden. Blev ett trevligt MVG, i 8:an... :D

hali
Member

374 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:48:20  Show Profile  Visit hali's Homepage Send hali a Private Message
*flytta till diy*

-
Say's who!?
Go to Top of Page

xt3rm
Member

77 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:56:52  Show Profile Send xt3rm a Private Message
ok varsågoda admins och ta bort det här! har skrivit samma i diy nu.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000