HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Svalanders CDR-testkit, nå'n som testat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

10 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:07:32  Show Profile Send n/a a Private Message
http://www.svalander.se/shoppen/shop1.htm

"Samtliga CDR är identiskt inspelade med 38 spår med olika musik.
Därmed kan du lätt jämföra ljudskillnaden mellan obehandlad CDR och kantskuren, mellan vanlig CDR och Black-CDR samt höra inverkan av en Floppy-Mat."

Är det möjligen någon som testat detta?


Edited by - Fridefors on 2002

Edited by - n/a on 2002/09/08 19:09:16

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:34:58  Show Profile Send markku a Private Message
Stefan,

Du kunde ju vara den rätta mannen att skriva en hifikrönika om detta? Inte lämna den till andra! Gäller att vara först ute, icke?

mvh
Markku

What is is, what is not, is possible. - Blixa Bargeld
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:40:31  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Verkar helt nytt i Sverige, även om maskinen funnits ett tag i utlandet. Audiodesk gör också en CD-rengörare med mycket läcker design. Jag fick en CD behandlad i USA och tyckte att det hade en positiv effekt jämför med obehandlad. Maskinen är en ganska dyr historia och har inte ägnat mig åt mera omfattande testning. Men det är ju lätt att skicka in prov-CD för behandling hos Svalander.
Däremot använder jag en liknande produkt som är betydligt billigare, Auric Illuminator för $40, vilket räcker till massor av CD.





Go to Top of Page

n/a
deleted

10 Posts

Posted - 2002/09/08 :  19:53:00  Show Profile Send n/a a Private Message
Anders47: Vilken maskin? Det var CDR-testkitet jag undrade över...

Markku: Visst, hade jag vart seriöst intresserad av resultatet så. Nu är jag mer intresserad över vad folk som testat upplever, vore underhållande läsning. I min "billiga" femkanalsanläggning tror jag inte jag kan höra någon skillnad på olika CDR-skivor alls...

Ang. din signatur Markku: Blixa är den coolaste gitarrist jag nånsin sett på en scen (Nick Cave And The Bad Seeds på Cirkus 2000)!

Edited by - n/a on 2002/09/08 19:54:11
Go to Top of Page

Anders47
Member

1060 Posts

Posted - 2002/09/08 :  20:05:30  Show Profile Send Anders47 a Private Message
Eftersom du skrev om kantskurna CD trodde jag du menade maskinen från Audiodesk som också finns hos Svalander. Uppenbarligen måste han använda maskinen för att få fram vissa CD i testkitet.


Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/08 :  21:20:17  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Welcome back Fridefors!
Vi har saknat dig!

//StefanZ
"Art is just short for Arthur
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000