HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 P3 live mån 22 dec kl 21 - José Gonsalez
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/21 :  17:50:46  Show Profile Send Aton a Private Message
Ett tips för er som liksom jag inte har lyssnat speciellt mycket på denna nya svenska singer-songwriter "stjärna". Enligt ett tips från Fisherking i en annan tråd skall även kvällens P4 live vara hörvärt kl 20. P4 live visste jag inte ens existerade . Man lär sig mycket nytt på hifi-forum.

edit: Fel dag i rubriken...

Edited by - Aton on 2003/12/21 21:46:24

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/12/21 :  18:59:46  Show Profile Send lindvall a Private Message
Det verkar vara måndag som gäller! Tack för tipset Aton.

Från p3-lives hemsida:
----
måndag 22 december
JOSÉ GONZALEZ
P3 LIVE Konserthuset, Göteborg 2003-12-11
----
Go to Top of Page

lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts

Posted - 2003/12/21 :  19:16:30  Show Profile Send lindvall a Private Message
Och p4 live, som jag inte heller visste om, är ikväll, söndag!
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/21 :  21:45:10  Show Profile Send Aton a Private Message
Hoppsan, här satt jag och väntade förväntansfullt framför "radion" men inte blev det nån P3-live. Jag måste ha hört fel när programmet påannonserades tidigare idag. Nåväl, nu är det ju fler som hinner läsa tipset. Hoppas ingen hade korkat upp finaste vinflaskan eller hällt upp någon annan alltför dyrbar dryck med stora förhoppningar om en trevlig lyssning.

P4 live bjöd hursomhelst på riktigt behaglig lätt-jazz med fint pianospel och vacker sång.
Go to Top of Page

zie
Member

208 Posts

Posted - 2003/12/23 :  13:04:01  Show Profile  Visit zie's Homepage Send zie a Private Message
Jag lyssnade på Gonsalez (P3 Live), lät riktigt bra. Mycket covers dock, som han själv sa: "Nu blir det en till cover... eftersom jag inte har några fler egna låtar" Dock var det ju covers på hans eget sätt, inget som var likt orginalen.

Edit: Det gick igår (Måndag) på P3 runt kl.21 kollade inte riktigt på klockan.

Edited by - zie on 2003/12/23 13:05:25
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/12/23 :  20:03:34  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej!
Jag lyssnade också på josé live. Dock i konserthuset på riktigt. Tycker det är otroligt kul att få höra sådana som hon, rocky dennis, nicolai dunger å christian kjellvander på det eminenta konserthuset. Tråkigt bara att gonzalez skiva hemma aldrig kommer att låta lika bra Vinylen låter lite bättre i mitt system, mer närvaro där än vad jag får med cdn.

Love will tear us apart-covern är för övrigt suverän.

Mvh Micke
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/12/23 :  21:59:59  Show Profile Send Aton a Private Message
Fin konsert tycker jag! Väldigt intressant och fokuserat gitarrspel, han spelar betydligt bättre än de flesta i singersongwriter-branschen. Inget fel på simultankapaciteten heller. Sången var också riktigt bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000