HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Är totalt ohipp !
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2003/12/17 :  23:44:05  Show Profile Send svejk a Private Message
Ja det är vad jag är. Tittade på musikbyrån och deras 40 bästa lista. Av dessa står EN enstaka, EN stackars platta i min hylla, Ed Harcourt. Kan tänka mig att köpa ytterligare EN Calexico. Nu är jag där, där jag svor på att inte hamna. Jag lovade mig själv för ca 20-25 år sedan att alltid hålla mig uppdaterad och lyssna in allt nytt och frächt. Jaha nu sitter jag med mina totalt ohippa plattor som tydligen är ljusår från listorna och undrar vad som hänt.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2003/12/18 :  00:03:14  Show Profile Send ekman a Private Message
det är väl ändå skit samma? njut av det du tycker om istället för att bry dig om andras åsikt
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/12/18 :  00:04:57  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag såg bara en liten del av listan men den bestod väl mest av artister som knappt finns, som ännu inte släppt några skivor och vars enda live-spelning framfördes sent på torsdag eftermiddag förra veckan på hemlig ort framför en utvald skara människor.

eller med andra ord artister som kulturjournlister brukar gilla
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2003/12/18 :  00:07:40  Show Profile Send hal a Private Message
Är totalt ohipp !


Skryt lagom !

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/12/18 :  00:27:19  Show Profile Send Bravo a Private Message
Grattis i så fall får man väl säga då "svejk".

Det är väl snarare ett pinnhål uppåt på karriärstegen.

Bravo
Go to Top of Page

srv
Member

377 Posts

Posted - 2003/12/19 :  23:33:50  Show Profile Send srv a Private Message
Ja, här finns inte en enda av dessa. Jag känner dessutom igen endast en handfull av artisterna i listan.
Mvh, SRV

Texas Flood........
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2003/12/20 :  00:55:14  Show Profile Send 10 a Private Message
Om det är någon tröst är du inte den enda som har blivit en gammal stöt som inte hänger med. Jag känner nästan aldrig igen något av det som ligger på topplistorna, men mår i och för sig inte jättedåligt av det. Jag råkar också ha Ed i skivhyllan... Undrar om man kan dra några slutsatser av det.
Go to Top of Page

Resolution
Member

158 Posts

Posted - 2003/12/22 :  13:00:22  Show Profile  Visit Resolution's Homepage Send Resolution a Private Message
Det är nog inte bara att vi alla börjar bli gamla ;-) Med det utbutet som finns idag jämfört med för 20 år sedan är det inte konstigt vi inte hinner med att kolla in/köpa allt. Dessutom kändes listan extremt "hipp" och "jag är speciell för jag kan musik ingen har hört talas om". Mycket av det som var utvalt kändes med bara för att dom skulle utmärka sig. Jag kan räkna upp 100 skivor från 2003 som Musikbyrån aldrig lyssnat på och som i min smak hade hamnat över alla på deras lista :-) Dessutom kom det en massa bra skivor från väletablerade artister under 2003 som inte heller var med...
Trist med musikfaschister i public service tv... Men, men, där var en eller två jag ska kolla upp. Kul med ny musik! :-)

"In my mind, I'm already gone"

Edited by - Resolution on 2003/12/22 13:02:14
Go to Top of Page

M.Thorsén
Member

273 Posts

Posted - 2003/12/22 :  20:09:29  Show Profile Send M.Thorsén a Private Message
Hej!

Själv kan jag säga att denna "bästa-lista" inte var speciellt innovativ eller exotisk för mig, men jag är ju en spoling på 22 också . Kände till så gott som alla, och tycker dock att den är lite slätstruken i bemärkelsen att där inte fanns speciellt mycket indiemusik. Håller fullständigt med om att det är ett heltidsjobb att hålla sig uppdaterad på alla nya band, men nån måste ju göra det , ett tips är sonicmagazine. Mycket trevlig tidning med gott om recensioner på nya skivor.

Vill ni känna er som att ni gått misste om ännu mer i musikväg, titta in på www.thecricket.nu Mer spretig lista där de "större och mer förutsägbara" inte fått lika mycket utrymme. Thecricket har utvecklat det hela så att de skriver lite omdömen av varje skiva, vilket jag tycker passar sig när vi talar om årets "bästa" musik.

Mvh Micke
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2003/12/23 :  08:24:25  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag delar inte musikskribenters inställning att allt som ges ut idag är mycket bättre än det som gavs ut igår, och kommer bara att överträffas av det som ges ut imorgon.
Därför är jag också ohipp.
Jag satt också och tittade på listan.
Dom flesta där lät sämre än ungarna som står och spelar i grannens garage.
Det är tur att man är ohipp.Annars skulle det inte vara roligt att lyssna på musik.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2003/12/23 :  12:59:07  Show Profile Send Mattias a Private Message

Ohipp jajjemensan. Är gjuten deltagare i ett sådant medlemsskap, dessutom trivs jag där.
Tidigare grannar har styrkt detta: "han spelar konstig musik"

God Jul i stugan

/Mattias
Go to Top of Page

Otto
Member

279 Posts

Posted - 2003/12/23 :  14:01:50  Show Profile Send Otto a Private Message
Va f-n e' musikbyrån ?
Tacka vet jag Tio i topp och kvällstoppen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000