HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 RSP-1066 bra i 2 kanal??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/18 :  21:19:43  Show Profile Send Gottis a Private Message
Hejsan
Jo jag undrar hur bra rotel RSP-1066 är i 2 kanal. Som jag kör nu så kopplar jag in min Thule 150 som förförstärkare till slutsteget (H/K singnature 2.1) i stället för min Denon 3802 när jag skall lyssna i stereo. Tror ni att jag förlorar mycket eller intet. Kanske ni har ett bättre alternativ än 1066 . Det får inte kosta mer än 20,000kr.

Amatören
100.000-klubben

1782 Posts

Posted - 2003/12/18 :  23:33:37  Show Profile Send Amatören a Private Message
Jag är också intresserad av omdöme av denna processor!

Själv kör jag med Yamaha RX-V2095 RDS och 2 st. HK Signature 1.3 slutsteg biampat till frontarna och centern. Bakkanalerna får Yamahans slutsteg ta hand om.
Börjar bli dax att uppgradera processorn så, kära forummedlemmar, hjälp "Gottis" (och mig själv) till ett bra val i denna prisklass.

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

UFFE T
Member

316 Posts

Posted - 2003/12/19 :  13:47:42  Show Profile Send UFFE T a Private Message
Jag använder min Rotel RSP-1066 som rent försteg i tvåkanal, just nu. Tanken är att bygga ut till bio med tiden.
Jag har förstås ingen jämförelse med något annat men jag tycker det låter mycket bra. Tillsammans med Rotel RB-993 och högtalare Canton karat S8DC så måste jag säga att jag är mer än nöjd. Som signalkälla har jag H/K:s DVD25. Min uppfattning är att den är den svagaste länken i kedjan.
RSP-1066:an är rätt ny för mig så jag har inte riktigt fått klämm på alla funktioner mm. Men kan verkligen rekomendera den som bioförsteg/processor och även 2-kanaligt.
Jag tror du får svårt att hitta ett bättre steg för pengarna, om du inte hittar något på beg. marknaden. men där kan du även kanske hitta rsp-1066:an för mindre peng än de ca 18000:- som nypriset är.

mvh,
Uffe

Dator>Nordic Concept Artist>ASR mini>MBL 1431>Mytek Brooklyn>MBL 7006>Totem Model One Signature.
Go to Top of Page

Gottis
Member

89 Posts

Posted - 2003/12/19 :  16:29:38  Show Profile Send Gottis a Private Message
Tack för svaret.
Men det är just hur det är jämmförbat med mitt Thule försteg i 2 kanal. vill ju inte att det blir sämmre i 2 kanal. Bor ju på Gotland så jag kan inte låna hem o jämmföra. Så därför frågar jag här o hoppas att någon vet
Go to Top of Page

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2003/12/19 :  18:39:36  Show Profile Send AndersP a Private Message
Köp PR350B. Finns tydligen i Sthlm för 20000:-. Då har du samma som jag!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=22922

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2

Edited by - AndersP on 2003/12/19 18:40:48
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000