HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 KEF Cresta 1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

115 Posts

Posted - 2002/06/23 :  13:58:18  Show Profile Send n/a a Private Message

Ibland blir man särledes överraskad över hur mycket hifi man får för pengarna: Ju mindre pengar man lägger, desto lägre blir ju förväntningarna och därmed desto större chans att bli positivt överraskad. Köpet av KEF Cresta 1 slår nog rekordet för min personliga del. Aldrig att jag kunde föreställa mig att dessa små och billiga "skolådor" skulle spela med sådan pondus, de var ju "bara" tänkta att spela hyggligt i barnens rum... Men efter att nu ha fått bekänna färg i vardagsrummet (tillsamans med Harman Kardons HK3470-receiver) så kan jag inte låta bli att tipsa dig som ev. har en mycket stram budget, eller av någon annan anledning vill ha ett par riktigt små och relativt enlkla högtalare. Okej, jag har knappast jämfört Cresta 1 med något annat i prisklassen (i alla fall inte på ett seriöst sätt) - men köper du dessa kan du vara helt säker på ett tämligen oslagbart ljud-per-krona förhållande! Det dom gör, gör dom på ett häpnadsväckande bra sätt: Inga besvärande brister alls att skriva hem om, faktiskt . De låter homogent och diskanten är befriad från både hårdhet och syntetiska bieffekter. Mellanregistret är riktigt bra medan basen förstås är begränsad, vilket faktiskt kan vara en fördel i många rum... Vill man ha mer basstöd så går det ju altid att ställa dom närmare bakvägg etc. Nej, kombinerade med ex. ett par enkla Soundstyle-stativ så landar hela härligheten precis på 2000-kronorsstrecket och det är sanslöst mycket musik och hifi man får för dessa två tusenlappar . Den dagen du vill gå vidare så finns dessutom alltid användning för ett par högtalare med dessa blygsamma dimensioner, ex. som sovrums- eller sommarstugestereo, eller varför inte som surroundhögtalare i ett biosystem? Detta kan vara "Årets budget-klipp", alla hifi-kategorier...

>>>Only dead fishes flows with the stream<<<
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000