HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 HFLS-1 upprop
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/02/06 :  18:01:55  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Försöker övertala nio-åringen i huset att investera i ett par.
(så jag får bygga).

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

torbeno
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/02/06 :  19:36:20  Show Profile Send torbeno a Private Message
Håller på.
MDF och diverse verktyg, kabel mm har jag skaffat och fick hem elementen igår (står på inspelning just nu). Jag bygger även ett par passande stativ till dem.
Återstår gör filterkomponenterna och allt arbete. Tror inte jag är klar förren till våren.

newbie
Go to Top of Page

Lage
Starting Member

46 Posts

Posted - 2004/02/07 :  00:31:30  Show Profile Send Lage a Private Message
Är klar med ett par i ek. I filtret sitter crosscoilspolar och MCap kondensatorer, testade först med rifa kondensatorer, men detta låter bättre. Är väldigt nöjd, (även tjejen är nöjd) har spelat ca 50 timmar med dem, det är härligt att höra dem växa
Go to Top of Page

JoelH
Member

159 Posts

Posted - 2004/02/08 :  15:03:58  Show Profile Send JoelH a Private Message
Nu har mina nya högtalare spelat omkring 15h, svårt att uttala sig än, men det verkar lovande! Ska bli kul att höra dem med bättre kringutrustning när de blivit inspelade!

Än är de inte fanerade, det kommer så småningom. Det tar längre tid än man tror att bygga högtalare...
Så bra projekt för mig som nybörjare! I sommar blir det nåt nytt!
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/03/07 :  00:45:11  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Up 'n running minsann!

Sådär ja, då spelar ännu ett par HFLS-1:or. Jäkligt bra dessutom, basen är ju något i hästväg för att vara en liten stativare. Hoppas dock att diskanten ska bidra lite mer så småningom eftersom det låter en aning dovt eller nästan lite instängt. Saknar lite "släpp" (för att använda ett härligt HiFi-uttryck) men jag har ju hört att den kräver en del inspelningstimmar så man får väl se om en vecka eller två.

Gött att ha färdigställt sitt första bygge iaf. Känner dock att jag är på väg in i DIY-träsket, stereorack och stativ är på gång samtidigt som jag funderar på nån enklare förstärkare typ gainclone eller nåt. Hade ju varit kul att ha tid att lyssna nån gång också...
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/03/07 :  20:17:33  Show Profile Send pix a Private Message
Vi är 12st som köper element från holland.
Se separat tråd.
(Vissa finns redan med i denna tråd).
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

mac
Member

286 Posts

Posted - 2004/03/08 :  07:54:45  Show Profile Send mac a Private Message
HFLS-1 åt folket!
Ropen skalla, HFLS-1 åt alla!

Det är snart som det var tänkt från början (om jag inte missminner mig), en folkets högtalare.

/Marcus
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/03/08 :  08:00:41  Show Profile Send hal a Private Message
Snart byggs det i varje stuga.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000