HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på kinesisk high-end
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2003/12/17 :  10:30:20  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Har ni några tips på kinesiska high-end komponenter?

- Sheng Ya
Säljs i Europa under namnet Vincent. Alla känner vi till Vincent.

- Sangling
Otroligt fina rör/transistor CD-spelare och förstärkare.

Det jag primärt är intresserad av är förstärkare och CD-spelare, men också multikanalsförstärkare och försteg för den delen.

Min tanke är att till en början köpa två monoförstärkare till mina B&W CDM 9NT.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Dan Brickman
Member

1179 Posts

Posted - 2003/12/17 :  10:35:46  Show Profile Send Dan Brickman a Private Message
Finns det verkligen kinesisk high end

Det finns ett antal fina apparater, javisst men high end

Vincent är i mitt tycke INTE high end även om en del av prylarna är ytterligt seriöst byggda. Shanling gör riktigt snygga grejer men ljudmässigt är vi fortfarande på hifinivå. Det är fint nog det.

Jag tror däremot att kineserna blir bättre och bättre på att bygga kvalitet och inom en 10års period tar vi upp tråden igen så får vi se.

"My mistress eyes is nothing like the sun
Go to Top of Page

Tomas
Member

1037 Posts

Posted - 2003/12/17 :  10:46:28  Show Profile Send Tomas a Private Message
Lyss på Opera Audio och ssskåda ljuset...

Konst är sånt man inte kan, för sånt man kan är ju ingen konst.
Teknikansvarig www.Brewhouse.se

Hemma:http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=37317
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2003/12/17 :  10:57:36  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Kanske ett olyckligt ordval... högkvalitativ hifi kanske?

Jag är rätt så sugen på 2 st Vincent SP-991 (alternativt 1 st SP-993) och letar alltså komponenter av motsvarande kvalitet... från Kina då.

I dagsläget har jag ett dedicerat lyssningsrum i källaren (6x4 meter) så det blir ingen mysmusik på övervåningen. Hade varit trevligt att kunna spela lite bakgrundsmusik nu och då, så jag tänkte också börja bearbeta frun om en 2:a anläggning i vardagsrummet. Ett litet mer estetiskt system som kanske involverar rörförstärkare samt cd förstås och två stativare (det var här jag började tänka på Shanling, fast priset är ju som sagt var ofantligt). Men detta ligger en bra bit bort i tiden. Hur jag ska lösa högtalarfrågan vet jag inte ännu, frun blåvägrar golvare/stativare men sagt att hon som mest kan tänka sig t.ex. 2 st Mirage Omnisat i taket (ARGH).

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2003/12/17 :  11:00:34  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Tack för tipset Tomas. Jag ska kika lite på deras website.

Bara som referens: http://www.operaudio.com/

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000