HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Parasiter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/12/15 :  22:32:30  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Ett stort problem (som jag tycker) är att det ska klagas
mer på vissa märken (och hifi-handlare).
Måste man skriva att man tycker något låter skit?!?
Det är väl den bästa sättet att trampa "folk" på tårna.

/Mikaell.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/15 :  22:37:40  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Det finns alldeles bestämt människor som är illvilliga. Varför skiter jag i men aldrig förut har jag upplevt så mycket ovänlighet, dryghet och en förbluffande frihet från självdistans från många aktörer som i samband med hifi och internet.

Några av de som - utan namn - på ett eller annat sätt nu glider genom tråden har jag både träffat i verkligheten och haft mailkonverstioner med. Det hjälper inte. Det är hot om polis och advokat, spridande av falska utsagor (vad jag påstås ha sagt), mina e-mailkonton är spridda på porrsajter för att locka till spam av min brevlåda....

Och de är SÅÅÅ trevliga när man möter dem på mässor.

Lägg till de som alltid är anonyma bakom nick så blir det grövre saker...

Klart det finns ett utvisningsbås.se!

Trivs ni bättre där, OK, var där då men kom inte och fjanta med hur mycket de KAN. Några av dem kan allt som jag skrivit ovan förutom mullvadsarbete här med hemliga nick och hela paketet.

En fjärdedel av detta forum kunde få respass pga större tangentbordsklåda än hifi-intresse och en fjärdedel kunde kickas för att mer vara intresserade av att leka något j-la hifikrig märken emellan.

Eller ändra inställning så löser det sig ju. Återigen: Inlägg måste bedömas efter vad som faktiskt står skrivet. Inte vem som skrivit och vilka friheter just den måste kunna ta sig eftersom han är så kunnig el dyl....

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/12/15 :  22:40:18  Show Profile Send matså a Private Message
Kom hem till min forumträff så skall vi lyssna på musik i tvåkanals och i flerkanals. Det är väl det som är meningen med hifi att man skall njuta av musik och inte bråka.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:03:00  Show Profile Send Nagref a Private Message
Sladd:

quote:
De som är utvisade har ju en egen klubb där och det är ju också ett liv...


Till skillnad från vad du uppgav tidigare så är det inte de som är utvisade från detta forum som skapade det.... utan de som fortfarande som var kvar och som vill skapa mervärde för hififorum. Ett mervärd i form av en chattkanal. Dock avvisade du det rätt bryskt vilket fick några att fundera på ett alternativt forum. Dessa var vid tillfället inte avstängda.

Du hävdade att de som startade faktiskt.se var huvudsakligen utslängda. Av de som initierade faktiskt så var varken
Alexi, Ranefjord, Hali, fonzeka eller Jesper73 utslängda. Besan hade samtidigt med ekman varit avstängd en kortare period. Ranefjord hade frivillig avslutat sitt medlemskap. Dessa är grundarna av faktiskt.

Citat Sladd:
"Grundarna består mestadels av fd bannade hififorumsmedlemmar som nu söker någon form av gruvlig hämnd"

Finns här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=20025&whichpage=3

Du kommer väl ihåg denna tråd misstänker jag:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=1701&whichpage=1


Citat Sladd:
"Sedan förra mässan har det varit minst ett allvarligt tillbud vilket fått brandmyndigheterna att skärpa reglerna för denna typ av arrangemang. Det är alltså ej tillåtet längre att boka sig en plats i en korridor."

Finns i denna tråd:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=1747

Det är ju en uppenbar lögn för alla som deltog på arkenmässan eftersom Eric Persson från Opus 3 stod på precis samma plats i korridoren som LTS gjorde två år tidigare...

Utöver detta så behöver jag väl inte nämna vilka som egentligen blev utvisade från förgångaren till hififorum?

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion

Edited by - Nagref on 2003/12/15 23:10:39
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:15:18  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
Ok, den duktiga patrullen har anlänt till försvar.

Nagref av alla människor skall nog inte komma och göra sig alltför stor. Du får blanda uttalanden från 2002 och 2003 och göra den soppa av alltihop som du och de dina brukar göra. XXXXX/Pac där ni nu sakta men synnerligen säkert bränner alla broar till den hifi-omgivning som ni ju i och för sig ändå föraktar. Så det kasnske inte spelar någon roll. Men jag har sparat alla mail och inlägg XXXXX/Pac samt efteråt kallar mig för "djävla kräk".

Se där, en forumstyrning (sladd) som ju släppte in en sådan omdömeslös person (Nagref) igen. (Han KUNDE ju så mycket....)

kan vi inte ta in hela cirkusen i retur och se vad som händer?

Kunde ju bli jättekul med mastodonttrådar för att inte tala om alla mastodontinlägg...

mvh

sladd

Personpåhopp accepteras inte./Pac

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:23:45  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jisses och jag som trodde jag var bitsk skönt att
veta att man egentligen är en snäll person, och Sladd du ska
veta att jag respekterar dina åsikter, inte minst som fackman

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:25:55  Show Profile Send Larsho a Private Message
Aton

Givetvis skall man inte acceptera oförskämdheter, där är
vi helt överens

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:27:33  Show Profile Send Nagref a Private Message
Sladd: Den tråd där jag kallar dig mindre avvägda saker har jag redan refrerat till så du får gärna göra det en gång till om du vill..

Du får gärna publicera de mail där jag påstår det om dig... Jag är en en genrös rackare.

Dock får du gärna bemöta det jag skriver. Om det inte går att göra det här offfentligt så finns det plats för dig på faktiskt också.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

LaZyWorM
Member

668 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:30:38  Show Profile Send LaZyWorM a Private Message
Sladd!
Jag hopppas att den posten var ett skämt annars är du ju inte bara xxxx/epkpeng.

"Nagref av alla människor skall nog inte komma och göra sig alltför stor. Du får blanda uttalanden från 2002 och 2003 och göra den soppa av alltihop som du och de dina brukar göra. XXXXX/Pac där ni nu sakta men synnerligen säkert bränner alla broar till den hifi-omgivning som ni ju i och för sig ändå föraktar."

Jag vill se dom lögnerna som Naqref skrivit här, snälla leta upp dessa så vi som bara glider igenom denna tråd kan förstå vad du menar...

Sen...
"Du och de dina"... detta låter i mina öron riktigt otrevligt...



Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:31:28  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Någon kanske vill ha ett exempel på retoriken som snömosteoretikerna på LTS ägnar sig åt:

Det är ju en uppenbar lögn för alla som deltog på arkenmässan eftersom Eric Persson från Opus 3 stod på precis samma plats i korridoren som LTS gjorde två år tidigare...

Mitt inlägg angående LTS medverkan på Arken gjordes 20 Augusti 2002. För de som minns så gick väl Arkenmässan lite senare?

Vad som sedan hände de sista dagarna eller på själva mässan har jag ingen aning om. Eric persson kanske stog där utan lov, brandchefen kanske var där kvällen innan och godkände en korridorplats i sista minuten. Jag är överhuvudtaget inte invigd i detta utan mitt inlägg var ett tillkännagivande och en förklaring från arrangörens sida på uppdrag av Olle Mårtensson..

Nu är det "lögn" eftersom det stog en kille där när de kom på mässan.

I princip allt som tutas ut består av samma jox och halv eller hellögner så fort det skall krigas. och LTS handlar nästan bara om en enda sak. Krig mot de som inte är med dem. Mot de "förljugna och köpta" tidningarna, mot de "ockrande" hififöretagen, nu också mot Hi Fi Consult då de uppenbarligen "LJÖG" om mässplatsen...

Lycka till i framtiden.

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:37:13  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
"Det finns alldeles bestämt människor som är illvilliga. Varför skiter jag i men aldrig förut har jag upplevt så mycket ovänlighet, dryghet och en förbluffande frihet från självdistans från många aktörer som i samband med hifi och internet"

Du är rätt bra på dryghet själv sladd. Det visar du genom att döma ut 50% av forumets deltagare, snacka om att dra nästan alla över en kam. Om det inte är tecken på dryghet och brist på självdistans, då vet jag inte vad som är det.
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:38:55  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Lazyworm:

"Du och de dina" är väl inte speciell otrevligt i sig som uttryck. Nagref är en känd och trogen LTS:are som nu vill locka över mig till faktisk.se där de förmodligen skulle jobba i skift med att försöka hjärntvätta sin omgivning på min bekostnad. Det där med skift är alltså inget skämt heller, vi har sett det förut här på den tiden "alla" fortfarande var medlemmar.

Nagref:
Var nu glada över att ni har ett eget forum i stället där ni själva sätter reglerna.

Sedan så var kanske inte alla grundarna bannade vid tillfället för starten av utvisningsbåset.se men större delen var eller hade varit bannade. Inget ont i det, jag har själv varit det en gång

mvh

sladd
,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:39:25  Show Profile Send Nagref a Private Message
Sladd: var är utdragen från mailen.... Jag skulle gilla att få de de rackarna igen!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:42:07  Show Profile Send Nagref a Private Message
Sladd: nämn gärna vilka av Besan, Hali, Alexi, Jesper73, Fonzeka och Ranefjord som har varit avstängda då faktiskt startade.

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:47:04  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Jag har aldrig varit avstängd från detta forum och det har ingen (förutom n00b) varit av oss som startade faktisk.se!

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:48:16  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
Så var det dags igen...

Nu slutar vi med person påhoppen/Pac
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:49:06  Show Profile Send Larsho a Private Message
Tack o lov, få ett slut på detta onödiga käbbel

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:53:13  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Kevin:

jag förstår vad du menar men man måste få ha en åsikt. Även om man är Sladd. har du en annan uppdelning i procent? Kanske tog jag i men hur många meningslösa babbelkallar hittar inte du själv om du tänker efter? Att vara en medlem på forumet innebär inte att man har någon särskild status i mina ögon. Här finns synnerligen trevliga människor och rent otrevliga typer.

Att ha en åsikt om att de finns och dessutom är rätt många är att vara dryg? Nog farao är det ett ganska stort gäng som verkar ha gått fel?

mvh

sladd
,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/12/15 :  23:56:03  Show Profile Send Larsho a Private Message
Öhhh nu tappade jag nog tråden Sladd, måste säga att
jag upplever flertalet som mkt trevliga personer med få
undantag, de finns alltid i en större skara, men att ett
flertal skulle ha "gått fel" kan jag inte hålla med om

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:04:40  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

OK, att ta hälften kanske var att ta i

men vänd på det i stället:

Tänk dig ett forum där någon i en tråd berättar om en kul positiv upplevelse han haft. Vad händer i nuläget?

a) Jo, hehe, tomtar och troll har man ju hört om...
b) Det är upprörande att de kan lura människor på detta viset, jag har tusen poäng i metallurgi och vet minsann....
c) ja, med din risiga förstärkare blir väl allt en förbättring (sagt av en person som 20 gånger förut visat sitt missnöje med just din typ av stärkare)
d) den kostar bara hälften i USA
e) UPPRÖRANDE! KAN MAN KÖPA DEN PÅ NÄTET?
f) har du handlat av den där j-eln? Då får du skylla dig själv
g) kan vi inte vara lite snälla nu?
h) det säger du bara för att du är kompis med handlaren!

och så vidare...

Jag instämmer med att här finns massor av trevliga bekantskaper. De blir allt tystare dock eftersom ovanstående tråd-typ inte är vidare kul att kämpa emot.

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:08:26  Show Profile Send Larsho a Private Message
Sladd

Kan väl inte mer än hålla med att ett par av
de punkter du nämner känner man igen och har själv
råkat ut för , och det är givetvis inte bra om de otrevliga
typerna överröstar oss andra, det känns inte bra och jag tror
inte det kommer att hända, det är min innersta förhoppning

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:14:59  Show Profile Send Nagref a Private Message
Sladd: du backar väl inte? Från mestadels (d v s mer än hälften) till "att ta hälften kanske var att ta i"!

Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:18:31  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message

Ursäkta om jag tog i Nagref, du får klä skott för en hel del som dina kamrater ställt till med...

Detta är ju inte mitt forum vare sig juridiskt eller ekonomiskt längre vilket är ganska skönt och det är inte mitt jobb att föra några diskussioner i forumets namn. Men åsikter måste man få ha, även om man varit forumpolis i det förgångna.

Kudden väntar

mvh

sladd

,

Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt

Butiksägare, Hificonsult
Go to Top of Page

Nagref
Member

113 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:31:40  Show Profile Send Nagref a Private Message
Ursäkten är accepterad. Det är lätt att ta i för mycket. Jag vet det av egen erfarenhet som du har märkt. Jag ber om ursäkt tillbaka om jag har betett mig mer än acceptabelt plumt åt!


Assisterar Holographic Audio och Larsen Hifi
VD för Acoustic Landscape
R&D-ansvarig för Acoustic Illusion
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2003/12/16 :  00:37:18  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Oj vad söta ni är när ni visar valpmage:-)
dimitri
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000