HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Kloning av line-signal.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Djur
Starting Member

37 Posts

Posted - 2003/12/14 :  19:27:29  Show Profile Send Djur a Private Message
Jag behöver "klona" min line-signal från mitt externa ljudkort så att både mina aktiva högtalare och min aktiva sub kan spela samtidigt. Om jag kapar min nuvarande line-signal och kopplar på ytterliggare en så kommer ju högtalarna samt subban att få dela linen(768mV väl?) vilket kommer innebära mindre kräm(men slutstegens fulla grundbrus).

Hur skulle detta vara möjligt?

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2003/12/14 :  19:34:04  Show Profile Send f95toli a Private Message
Låt se om jag förstår dig rätt. Du vill ta en signal från "line out" på ljudkortet och koppla den till två ingångar (en ingång för högtalarna och en för subben)?

I så fall är allt du behöver en y-kabel, finns hos närmaste hifi-handlare (alternativt Clas Ohlson om du inte tycker att du vill lägga pengar på datorljudet).

Det ska inte vara några problem, utspänningen på ljudkortet spelar ingen roll eftersom du parallellkopplar sub+högtalare, de kommer båda få lika mycket spänning.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000