HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkar/CD-val till Monitor Audio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/12/13 :  13:08:41  Show Profile Send svanbo a Private Message
Har ett par Monitor Audio Bronze 2 stativhögtalare, som jag just nu driver med en gammal Pioneer-stärkare modell äldre. Signalkälla är en Denon DCD-920, även den modell äldre. CD:n börjar sjunga på sista versen, förstärkaren likaså. Så det är dags att köpa nytt.

Då jag är student sysslar jag med budget-hifi, och vill köpa nya komponenter med mycket eftertanke. Således började jag med högtalarna tidigare i år, och nu är det dags att fortsätta.

Jag är nöjd med högtalarna, men efter att ha haft dem ett tag och jämfört med en del annat tycker jag nu att de spelar rätt vasst och väldigt aggressivt på något sätt, inte särskilt tillbakalutat, låter något ansträngt. Jag vill således köpa förstärkare och cd som spelar mjukt och lugnt för att matcha högtalarna.

Någon som har förslag på vad jag ska ta hem och provlyssna på? Prisklass max ett par två-tre tusen per pjäs, det kan vara begagnat då också. Tacksam för tips!

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2003/12/13 :  13:13:34  Show Profile Send svanbo a Private Message
Kanske borde nämna att grejerna helst ska klara av en framtida uppgradering till lite större golvhögtalare också.
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2003/12/13 :  14:34:57  Show Profile Send FBK a Private Message