HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 tips på "best of" skivor med "nytt" ljud
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

thli
Member

248 Posts

Posted - 2003/12/12 :  18:51:10  Show Profile Send thli a Private Message
Jag köper sällan "best of" skivor då man ofta har alla låtan förut, men efter att jag köpte Tori Amos senaste dök det upp en liten fråga.

Finns det "best of" skivor där man INTE bara har plockat ihop gammla inspelningar utan man har gjort nyinspelningar av låtarna?
Ge mig några exempel, band som har varit med ett tag gör ofta lite ändringar på deras hits när de spelar live skulle vara kul att köpa en sådan samlingsskiva med lite "uppdaterade" varianter.(inte en liveskiva utan en studioskiva).

//Thomas

Cornfed
Starting Member

16 Posts

Posted - 2003/12/14 :  01:31:57  Show Profile Send Cornfed a Private Message
The Cure släppte en greatest hits-platta 2001 som hette... eh... Greatest Hits. Det finns en limiterad dubbelutgåva av den som har med en extra-CD med nyinspelade akustiska versioner av samma låtar som finns på den vanliga CD:n, till och med i samma ordning. Jag tycker den akustiska är bättre än den "vanliga".

Hmmm...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000