HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Chord Dac 64. Har någon hört den?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/09/07 :  16:10:54  Show Profile Send Bland a Private Message
Jag gillar inte cd-ljud men det finns en cd-produkt som lockar mig; Chord Dac 64. Jag har inte hört eller sett den. Är det någon som har erfarenhet av denna dac. Jag vet inte varför denna kan vara bra men jag tror det. Tyvärr har den inte SACD eller DVD-A men bra kan den vara för det.

bubbas
Member

57 Posts

Posted - 2002/09/07 :  20:35:17  Show Profile Send bubbas a Private Message
Sett min inte hört. Jag var i Trollhättan för ett tag sedan och tittade in i deras hifibutik (Punkten?). Ägaren till affären tar in Chord i Sverige om jag fattat saken rätt.

Ganska dyr sak (27t), oerhört snygg, mycket udda utseende, och delvis udda teknik. Buffrar musiken och har därför en eftersläpning på ett par sekunder. Så när du stänger av din CD fortsätter musiken ett tag.

Den recenserades i Stereophile nyligen. Inget jubel direkt.

Bubbas

Go to Top of Page

Bland
Member

672 Posts

Posted - 2002/09/07 :  20:57:48  Show Profile Send Bland a Private Message
quote:
Originally posted by bubbas

Sett min inte hört. Jag var i Trollhättan för ett tag sedan och tittade in i deras hifibutik (Punkten?). Ägaren till affären tar in Chord i Sverige om jag fattat saken rätt.

Ganska dyr sak (27t), oerhört snygg, mycket udda utseende, och delvis udda teknik. Buffrar musiken och har därför en eftersläpning på ett par sekunder. Så när du stänger av din CD fortsätter musiken ett tag.

Den recenserades i Stereophile nyligen. Inget jubel direkt.

Bubbas





Tack för info. Jag har läst om den i hifi+ och de tyckte oerhört om den så att den fick "best products award". Jag ska kolla upp stereophile och se vad de har att säga.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000