HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Så var ARKEN avverkad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2002/09/06 :  22:54:37  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Fredag kväll var perfekt att gå på ARKEN, otroligt lite folk, framåt 7 tiden var där inte många kvar, mao, det fanns gott med tid att kolla runt.
I de flesta rummen sticker man ändå bara in skallen i 3 sek, innan man har tröttnat, Canton, Jamo, Pioneer, Yamaha osv osv, dussinmärkena dras igenom ganska fort, på stora torget står en massa utställare, bla Avance som har fått en grymt kass yta att dema på, deras grejor kunde inte blomma ut där inte, Hos Mårten vart det 2 ggr besök, bästa demorummet!!, lyssnade på Monk, Helt OK, kollade in Jormas grejor som hängde där på väggen, sedan bar det av med demo av Coltrane..., rätt Ok faktiskt, de matades via Bladelius S1 samt hans nya monosteg för 100 papp, via Valhalla kablar, spänningskablar stod JPC för, klart seriös anläggning för dryga halvmillen, klart och fint ljud, satt på första parkett, dock något för vasst för mig, ljudet ville liksom inte släppa från högtalaren, Hemmabio var starkt representerat, Monsters INC gick överallt, lät rätt illa i de stora rummen faktiskt, tror att det är väldigt svårt att få till bra bioljud i de rummen, värsting bio stod helt klart BARCO för, JM lab runt om,UTOPIA som bakkanaler!!!!, jösses, ni skulle hört IRON MAIDEN, och den bilden!!!!, klart bästa bion där:, Sladd var pratglad o fin i sin skjorta + keps, han demade för HC, körde via Advantage elektronik samt Neptunus, han spelade lugn o rätt ok musik faktiskt, klargjorde oxå på ett fint o pedagogiskt sätt vad han tycker om MP3, det var han o Mårten som stod för bra låtval, de andra..., ja vad skall man säga, smaken är ju bekant som baken, delad, men om folk går från en demo av värsting värsting prylar, bara för att dom inte står ut med audiofil plinkeplonk tradjazz stuket är lite synd faktiskt.
Gå och kolla på´t själva om ni har möjlighet, fanns mycket hörvärt.

mvh

Neodynium
Member

2170 Posts

Posted - 2002/09/06 :  23:20:43  Show Profile Send Neodynium a Private Message
Jag skall dit imorgon..(lördag). Utopia/bio rummet får man ju kolla in iaf... *smiles*




Go to Top of Page

JPL
I have a girl

292 Posts

Posted - 2002/09/06 :  23:50:46  Show Profile Send JPL a Private Message
Kommer också ner från Stockholm imorn..
Ska vara där både Lördag och Söndag..
Hoppas att det finns mycket intressant att titta på..

Patrik...


//Same Same....but Different.
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/09/06 :  23:54:23  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
see ya all there=)

"Veni vidi vici"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
Go to Top of Page

MacDaxy
Member

250 Posts

Posted - 2002/09/07 :  19:39:22  Show Profile Send MacDaxy a Private Message
quote:
Originally posted by sopwith


Sladd var pratglad o fin i sin skjorta + keps, han demade för HC, körde via Advantage elektronik samt Neptunus, han spelade lugn o rätt ok musik faktiskt, klargjorde oxå på ett fint o pedagogiskt sätt vad han tycker om MP3, det var han o Mårten som stod för bra låtval, de andra..., ja vad skall man säga, smaken är ju bekant som baken, delad, men om folk går från en demo av värsting värsting prylar, bara för att dom inte står ut med audiofil plinkeplonk tradjazz stuket är lite synd faktiskt.

mvh




Jag var en av dem som lämnade showen efter 3 låtar (20 min) och det var inte för att det lät illa, tvärtom detta var mässans bästa ljud enligt mig, utan för att musikvalet var minst sagt underligt. Det är en sak om man bland polare nån kväll plockar fram udda skivor och startar en gissningstävling, här var det fråga om en demo av extrem hifi och varför då inte köra musik som ligger inom de flesta lyssnares referensramar?

Jag gick därifrån för att jag nästan kände mig förolämpad inte bara av musikvalet utan även av den nedlåtande kommentaren om mp3kvalitet.

För övrigt var väl öppningsrepliken till oss åhörare liiiite märklig, och vad menade han egentligen med att han skulle kasta karameller på oss(inte till oss utan på oss)?

Killarna i entren var väl lite dryga de med, Sladds polare kanske?

Men ljudet var som sagt det bästa jag hört och ett par QRS står nu högt på min önskelista men inte fan tänker jag åka till Alingsås och riskera att råka ut för dessa dryga herrar nån mer gång!

Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2002/09/07 :  20:06:22  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Killarna i entren var väl lite dryga de med, Sladds polare kanske?


Njä, det är helt normal Alingsåshumor, lite torrt men hjärtligt.

mvh




Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000