HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Alternativ till AQ Panther, tips önskas!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr_drövel
Member

179 Posts

Posted - 2003/12/10 :  22:30:32  Show Profile Send Dr_drövel a Private Message
Hej!

Jag har tidigare startat en tråd där jag bad om tips på signalkablar, den gången i prisklassen c:a 1000:-. Efter att ha testat både Tara Labs Prism 2200 och Audioquest King Cobra så var jag idag nere och lånade hem ett par AQ Jaguar och AQ Panther. Dessa ligger båda långt över det pris som jag från början tänkt mig, men jag var dum nog att ta hem dem för att se hur de skulle funka i mitt system. Snabbt visade det sig att AQ Panther var en mycket trevlig bekantskap.

Jag vill nu ha tips på signalkablar med pris under 4000 (vilket är vad AQ Panther kostar) Även begagnade kablar kan vara intressanta. Det är önskvärt att signalkabeln inte är för enerigrik i diskanten, utan jag söker snarare en kabel med stadigare bas.

Systemet jag har består av:

Receiver: Onkyo TX-DS797
DVD: Denon DVD-3800
Högtalare: Swans Diva 5.1HT
Högtalarkabel: AQ Granite


Nu ska jag logga ut, så jag hoppas att när jag går in och kollar imorgon så ska det finnas några bra förslag.

Mvh
Dr_drövel


edit: stavfel

"Universum: en uendlighet av stjerner og planeter..."

Edited by - Dr_drövel on 2003/12/10 22:32:42

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2003/12/10 :  22:43:17  Show Profile Send Gebex a Private Message
Transparent-kablar borde kunna passa dej med den beskrivningen. Eller kanske ett par begagnade AQ kablar.
Go to Top of Page

keefan
Member

146 Posts

Posted - 2003/12/11 :  11:53:21  Show Profile Send keefan a Private Message
Tjena,

Jag håller på och kolla kablar också. Har AQ Granite högt. kabel.
Har testat AQ jaguar och den tyckte jag var bra. Nu provar jag Acoustic Zen Oscar. Den blir bara bättre och bättre. Så den är helt klart värd att lyssna på. Kostar 1700:-.

Skall låna hem ett par till och sedan toklyssna.
Go to Top of Page

binmarv
Member

403 Posts

Posted - 2003/12/11 :  12:03:33  Show Profile Send binmarv a Private Message
Jag skulle vilja tipsa om Harmonic Tech. De ska vara väldigt snarlika AQ i ljudkaraktär. Har själv AQ, men lyssnat om än ej i mitt eget system på Harmonic Tech.

Transparent gör bra kablage, men ligger för högt i pris mot dess prestanda i mitt och mångas tycke.

Vänligen / Martin

Det man inte har i huvudet får man ha i öronen!

Edited by - binmarv on 2003/12/11 12:04:56
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/12/11 :  13:43:51  Show Profile Send Daniel a Private Message
Prova Silk. 2000:- med Bullet Plugs. De spöade mina Harmonic Truth Link Silver+ med Bullet Plugs i mitt system.

Silken var bättre på allt faktiskt. Men det är ju som sagt system- och preferensberoende vilken kabel som fungerar bäst.
Go to Top of Page

Dr_drövel
Member

179 Posts

Posted - 2003/12/11 :  14:40:32  Show Profile Send Dr_drövel a Private Message
Här poppar det ut mycket förslag när man är borta ett tag.

Daniel: Silken har jag faktiskt inte så bra koll på, men den får ligga på listan över intressanta kablar.

Binmarv: Har Harmonic Tech Truth-link på listan sedan tidigare, och den får kvarstå, även om Silken presterar bättre hos Daniel.

Keefan: Acoustic Zen får läggas till i listan. När det gäller AQ så tycker jag att det är stor skillnad om man går från Jaguar till Panther. Så testa gärna den (men det kan bli ett dyrare kabelköp än du tänkt dig).

Gebex: Av de recensioner jag läst så tycker jag det verkar som om Transparent skulle kunna passa mina önskemål. I så fall kanske det lutar åt MusicLink Plus. Bra val eller?

Mvh
Dr_drövel

"Universum: en uendlighet av stjerner og planeter..."
Go to Top of Page

Daniel
Member

634 Posts

Posted - 2003/12/11 :  15:43:34  Show Profile Send Daniel a Private Message
Silken finns på Ljudmakaren. Tydligen är den utvecklad av killen som bygger Dynamic Precision. Den ser inte mycket ut för världen men den låter fantastiskt. Jag har iofs inte hört de nya AQ kablarna. Men jag har AQ högtalarkablar vilka jag tycker är mycket bra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000