HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra ljud?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jadde
Member

1166 Posts

Posted - 2002/09/07 :  15:03:43  Show Profile Send Jadde a Private Message
Alla snackar om bra ljud men vad är det egentligen? Hur definierar du bra ljud?

Isn't Linn a Naim?

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2002/09/07 :  15:19:19  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
Det är väl väldigt inviduellt skulle jag vilja påstå. För mig är bra ljud när man lyssnar och det liksom "flyter" på, dvs man reagerar inte så mycket och man tycker att det är skönt att lyssna, oavsett volym. Jag har inte hört så mycket på dyra anläggningar så det är lite svårt men själv är jag skitnöjd med mitt ljud här hemma och det är ju huvudsaken

Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/09/07 :  15:44:13  Show Profile Send jajon a Private Message
"Bra ljud" är ju bland de mest subjektiva uttryck som finns, och är helt baserat på personlig smak och tycke.

"Bra ljud" skulle jag snarare vilja översätta till "bra inspelning" eller "bra produktion". Hur det sedan låter är ju beroende på hur väl stereon kan återge det. Ett källmaterial som låter illa ska ju inte låta bra. (Komplicerad slutsats, va?)

Min definition på bra ljud blir alltså att inspelningen återges verklighetstroget, i såväl tid som rum.


// Jacob
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000